عرضه اولیه «آریا» و «غزر»؛ چه‌قدر سهام نصیبمان می‌شود؟

پس ار عرضه‌های اولیه بزرگ دولتی در بازار سرمایه، این بار نوبت به پتروشیمی آریاساسول و زرماکارون رسیده تا سهام خود را در بورس اوراق بهادار عرضه کنند.

بنابر اعلام سازمان بورس، ۵ درصد از نخستین شرکت دارای سهام ممتاز، یعنی پتروشیمی آریاساسول، روز چهارشنبه هفته جاری و همزمان با سهام صنایع لاستیک یزد (پیزد) در بورس اوراق بهادار تهران عرضه خواهد شد.

به این ترتیب، شرکت آریا ساسول آماده می‌شود تا پس از عرضه سهام سرمایه‌گذاری صبا تامین، شستا، پگاه گیلان و لاستیک یزد، وارد بازار دوم معاملات فرابورس شود و قرار است چهارشنبه این هفته، ۵ درصد از سهام آن معادل ۲۲۹ میلیون و ۱۹۲ هزار سهم «آریا» به عموم واگذار شود.

به هر کد چند سهم «آریا» تعلق می‌گیرد؟

در این رویداد، حداکثر سهمیه هر فرد حقیقی و حقوقی ۱۰۰ سهم با دامنه قیمت ۶۵ هزار و ۱۱ تا ۶۵ هزار و ۱۱۹ ریال تعیین شده است.

آریاساسول؛ اولین شرکت با سهام ممتاز

براساس این گزارش، شرکت ۴۸۵ میلیارد تومانی آریا ساسول، نخستین شرکتی است که با برخورداری از سهام ممتاز وارد بازار سهام می‌شود و دو شرکت پارس تامین مجد و پتروشیمی پارس هر کدام مالک ۴۹.۹ درصد سهام آن هستند.

آریاک سفر

عرضه «غزر» در بازار دوم

همچنین مقرر شده چهارشنبه ۷ خرداد، ۱۲ درصد از سهام «غزر» یا همان زرماکارون شامل ۱۹۲ میلیون سهم با محدوده قیمتی ۴۳۰۰ تا ۴۵۵۰ تومانی هر سهم و سهمیه ۱۵۰ سهمی هر فرد حقیقی و حقوقی در بازار دوم معاملات بورس عرضه اولیه شود که به نقدینگی ۶۸۲ هزار و ۵۰۰ تومانی نیاز است. شرکت تامین سرمایه امین هم متعهد خرید ۵۰ درصد سهام قابل عرضه در روز عرضه اولیه است.

پایان پیام

 

مرتبط با : آریاساسولزرماکارون
نرم افزار حسابداری
ایمالز
آیرومارت-کاماپرس
کاراپلاس-کاماپرس
آریاک سفر
آسیاتک
همراه مکانیک-کاماپرس
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز