عرضه اولیه آریاساسول : چقدر نقدینگی لازم است؟

در حالی که عرضه اولیه آریاساسول با نماد آریا از ساعت 7 و 30 دقیقه امروز آغاز شده و تا ساعت 10 و 30 دقیقه ادامه خواهد داشت ، پرسش برخی فعالان تازه کار بازار این است که برای شرکت در این عرضه چقدر نقدینگی لازم است؟

به گزارش کاماپرس، امروز چهارشنبه قرار بود 2 عرضه اولیه در بورس داشته باشیم اما عرضه زرماکارون لغو شد و سهام آریاساسول تنها عرضه اولیه امروز است. یکی از پرسش های شایع  فعالان تازه کار بازار این است برای عرضه اولیه آریا ساسول چقدر نقدینگی در حساب کارگزاری خود شارژ کنند.

گزینه اول: 373 هزار تومان تا 439 هزار تومان

برآوردهای انجام شده در کانال های مختلف بورسی که با اتکا به تجارب قبلی از تعداد مشارکت کنندگان و قیمت سقف عرضه این سهام یعنی 65119 انجام شده است نشان می دهد حداکثر مبلغ مورد نیاز برای این عرضه در صورت مشارکت 2 میلیون و 700 هزار الی 3 میلیون و 200 هزار کد بورسی، و تخصیص 57 تا 67 سهم به هر کد، مبلغی بین 373 هزار تومان تا 439 هزار تومان است.

گزینه منطقی : 400 هزار تومان

آریاک سفر

بر این اساس به نظر نمی رسد مشارکت کنندگان این عرضه اولیه از 3 میلیون و 100 هزار کد بورسی کمتر باشند و بنابراین در نظر گرفتن مبلغ حدود 400 هزار تومان برای شرکت در این عرضه منطقی به نظر می رسد.

شایان ذکر است عرضه اولیه این شرکت به روش ثبت سفارش(بوک بیلدینگ) در بازار دوم فرابورس انجام می شود و کارگزای آرمو بورس مدیریت عرضه را به عهده دارد. ضمنا بر اساس تجارب قبلی، روند کشف قیمت و مشخص شدن تعداد سهام تخصیص یافته به هر کد بورسی حدود 2 ساعت – بعد از پایان مهلت شرکت در عرضه اولیه –  به طول خواهد انجامید.

انتهای پیام

مرتبط با : آریاساسول
نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز