عدم اطمینان سرمایه گذاران به قیمت طلا و سکه

لست سکند

قیمت طلا یک پله دیگر کاهش پیدا کرد و به مرز یک میلیون و 141 هزار و 600 تومانی رسید. اما نرخ سکه امامی نسبت به روز قبل 50 هزار تومان رشد داشته و 11 میلیون و  825 هزار تومان شد. علت رشد سکه افزایش قیمت دلار در ابتدای معاملات امروز بود.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار مهم بازار طلا و سکه، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از  اینجا  وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، رفت و برگشت‌های متعدد نرخ دلار، نوسانات را در بازار طلا و به خصوص سکه بالا برده است. در صورتی که اونس جهانی طلا به نرخ هزار و 800 دلاری نرسد احتمال رشد نرخ سکه و رسیدن آن به کانال 12 میلیونی کم می‌شود. به هر حال نوسانات مداوم در بازار طلا باعث شده تا رکود این بخش همچنان ادامه داشته باشد.

به گفته ابراهیم محمدولی، رئیس اتحادیه طلا، برقراری آرامش در بازار ارز درخواست اصلی فعالان حوزه طلا و جواهر کشور از ریاست جدید بانک مرکزی است. در کل با کاهش نوسانات نرخ ارز، قیمت طلا و سکه هم ثبات نسبی پیدا کرده و احتمالا شاهد بازگشت رونق به این بخش خواهیم بود. هم اکنون مردم به دلیل افزایش و کاهش‌های مداوم قیمتی در بازار طلا و سکه، نسبت به این بازار بدبین شده‌اند. به همین دلیل به نظر می‌رسد سرمایه‌های خود را تا ثبات نسبی این بازار به آن وارد نخواهند کرد.

راز آسمان پایتخت

شرایط بازار طلا هم تایید کننده سخنان رئیس اتحادیه طلا و جواهر کشور است. در واقع نوسانات محدود فلز گرانبهای داخلی طی دو ماه اخیر نه تنها سرمایه گذاری را جذب نکرده، بلکه موجب مهاجرت بازیگران بزرگ از این بازار شده است.

روند حرکتی قیمت طلا و سکه چگونه است؟

محمدولی بیان کرده که در حال حاضر جو بازار ارز تحت تاثیر اخبار مثبت سیاسی و انتخاب رئیس جدید بانک مرکزی کاهشی شده است. در صورت ثبات دیگر عوامل اثرگذار بر نرخ ارز و ادامه این شرایط، انتظار بر افت بیشتر قیمت سکه و طلا در روزهای آینده خواهد بود.

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز