عاطفه تیموری؛ بازیگر خوش آتیه سینما

لست سکند

عاطفه تیموری یک بازیگر دهه هفتادی است که به تازگی وارد عرصه سینما شده و در همین مدت کوتاه، توانسته است موفقیت‌هایی کسب کند و در نقش‌هایش بدرخشد.

به گزارش کاماپرس، این بازیگر جوان که در حرفه مدلینگ هم فعالیت دارد، در سریال‌هایی چون خواب‌زده به کارگردانی سیروس مقدم، زیرخاکی به کارگردانی جلیل سامان و فیلم‌های سینمایی چون گافتاب، دیه و … ایفای نقش کرده است. وی همچنین دستی در نویسندگی دارد.

از همین رو مصاحبه‌ای با این بازیگر ترتیب داده شده است که در ادامه آن را می‌خوانید؛

چه شد که بازیگر شدید؟

راز آسمان پایتخت

من از کودکی علاقه‌مند به این حرفه بودم و انگیزه غیر قابل تصوری برای آن داشتم؛ پس با تلاش، همت، پشتکار جدی کارم را شروع کردم و به پشتوانه خانواده‌ام توانستم وارد عرصه بازیگری شوم. من برای شروع این راه به خودم ایمان داشتم. همچنین دوره‌های تخصصی آموزش حرفه‌ای بازیگری را در حضور استادان و بزرگان سینما تعلیم گذرانده‌ام و بی نهایت به خود باوری رسیدم. تا آنجا که فنون فیزیکال بازیگری در مقابل دوربین را به خوبی رعایت می‌کنم و همچنین تمرکزم را در جو پروژه به راحتی حفظ می‌کنم.

برداشت شما از بازیگری در سینما یا تئاتر چیست؟

به نظر من متن تست بازیگری باید دارای ویژگی‌هایی باشد تا بتواند در تست بازیگری بیشترین کمک را به بازیگر کند. به عنوان بازیگر باید همواره برای تست بازیگری آماده باشید. اولین مرحله بازیگری داستان گویی است. درست است که کیفیت بازی شما مهم است اما یک داستان کلیشه‌ای و غیر استاندارد ممکن است تمام تلاش‌های شما را بر باد بدهد.

نکته دوم داشتن یک اجرای سرگرم‌کننده است؛ که شاید از یک اجرای عمیق فلسفی تاثیر بیشتری داشته باشد. با این کار مخاطبین و داوران جشنواره‌ها عاشق تماشای بازی شما خواهند شد. البته باید توجه داشته باشیم که سرگرم‌کننده بودن با لوده بودن تفاوت بسیار دارد. باید خودمان را بشناسیم و مطمئن شویم متنی که انتخاب می‌کنیم متناسب با سن و وضعیت جسمانی ما است. این شاید ایده خوبی نباشد که به یک جوان 25 ساله نقش یک پیرمرد 70 ساله داده شود.

چه توصیه‌ای به جوانان عرصه هنر سینما دارید؟

من فقط می‌گویم عشق! باید نسبت به کاری که می‌کنیم عشق داشته باشیم و مسحور آن باشیم. اینگونه است که کار به دل مخاطب می‌نشیند. خیلی‌ها به من پیشنهاد کار با هزینه های زیاد می‌دهند اما من می‌گویم بنده باید ایده‌ها و افکار خودم را پیاده کنم.

سخن آخر؟

زندگی هر چقدر هم که بد به نظر برسد همیشه کاری هست که بشود در آن انجام داد و موفق شد. تا زمانی که زندگی هست، امید هم هست. سینما گستره آن‌ چیزهایی است که توضیح ناپذیرند؛ همانطور که هنرمند کودکی است در افسانه‌های زیبا که قطرات اشک او چون دانه‌های مرواریدند.

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز