طلا در گران‌ترین نقطه ممکن

لست سکند

بررسی قیمت طلا در بازار جهانی نشان می دهد که فلز زرد در بالاترین نقطه ممکن طی 104 ماه گذشته ایستاده است.

به گزارش کاماپرس، قیمت طلا در معاملات روز گذشته (چهارشنبه) از مرز ۱۸۰۰ دلار رد شد و به بالاترین جایگاه خود از ماه نوامبر سال ۲۰۱۱، یعنی 8 سال گذشته رسید، برای آخرین بار طلا در ماه نوامبر ۲۰۱۱، به قیمت ۱۸۰۳ دلار رسیده بود.
کارشناسان اقتصادی دلیل افزایش قیمت طلا طی ماه های اخیر را بحران کرونا، چشم‌انداز تاریک اقتصادی و همچنین اقدامات بی‌سابقه انبساطی دولت‌ها می دانند و همچنان این عوامل در بازارها حضور دارند و می‌توانند سبب افزایش بیشتر قیمت اونس شود.
درواقع عامل اصلی که قیمت طلا را تا سطح ۱۸۰۰ دلار افزایش داد، رشد مجدد تعداد مبتلایان به بیماری کووید-۱۹ و شروع موج جدیدی از این بیماری بود. اکنون بسیاری از کشورها نگران ایجاد موج گسترده‌ای از پاندمی کرونا هستند؛ موضوعی که سبب می شود دوباره بسیاری از فعالیت‌های اقتصادی به حالت تعطیل و نیمه‌تعطیل دربیایند.

سناریوهای پیش‌رو

به گزارش دنیای اقتصاد، با توجه به شرایط فعلی سناریوهایی مختلفی پیش روی بازار طلا وجود دارد، در جواب به نگرانی‌های به‌وجود آمده از طولانی شدن پاندمی کرونا، هر هفته خبری جدید از اقدامات انبساطی بیشتر از سوی بانک‌های مرکزی منتشر می‌شود.
از سوی دیگر وضعیت ژئوپلیتیکی مناطقی مانند خاورمیانه هم عادی به نظر نمی‌رسد و سطح تنش‌ها نسبتا بالاست و برهمین اساس تمام نهادهای تاثیرگذار بین‌المللی پیش‌بینی‌های خود نسبت به رشد اقتصادی سال جاری میلادی را به‌صورتی بدبینانه‌تر اصلاح کرده‌اند، تمام این اخبار می‌تواند برای پیشروی قیمت طلا مناسب باشد.
پس در صورت ادامه حضور تمام این عوامل در بازارها شاید طلا بتواند قله تاریخی سال ۲۰۱۱ را هم پشت سر بگذارد.
اما با مرور تجربه دهه ۸۰ میلادی و سال ۲۰۱۱ و مرور نظر فعالان و کارشناسان بازارها می‌توان به این نتیجه رسید که در هر دو مورد خوش‌بینی‌های به‌وجود آمده برای صعود قیمت اونس به واقعیت تبدیل نشد و طلا تا دهه ها بعد از قله تاریخی خود، در قیمت‌های پایین‌تر در جا زد. از سوی دیگر صف طویل عوامل حمایت‌کننده قیمت طلا با کشف واکسن و درمان قطعی کرونا به ناگهان در هم شکسته خواهد شد و این موضوع می‌تواند سبب ریزش ناگهانی قیمت فلز زرد شود.

راز آسمان پایتخت

در این زمینه بخوانید:

 

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

2 دیدگاه برای “طلا در گران‌ترین نقطه ممکن

  1. مهران گفته:

    همانطور که ذکر شد عوامل رشد صعود طلا چند تا بودند . یکی از آنها کرونا بود. با کشف واکسن کرونا فقط یکی از عوامل رفع خواهد شد و بقیه عوامل همچنان هستند ‌. در ضمن تاثیر مخرب کرونا بر اقتصاد را هم نباید فراموش کرد .

  2. حمید گفته:

    طلاوسکه مهریه.اقای ریسی درستش کنید والا ظلمه کارمندکارگرجوان بیکاروحقوق ۱۳۰۰ازکجا بیاره سکه به نرخ روزنبایدبگیرین مهریه بخداحرامه به نرخ عقدنامه ازکارمندوکارگروبیکاربگبرین سالی ربع سکه کنیدچرازنی که مدرک داریم ۴شوهرکرده و۴مهریه به نرخ روزباپارتی مامورمیارن ا اره منزل بی حیابازی ابروی کارمندتواداره همسایه میبره والاحقوق کارگرووارمند۱۰میلیون نیست تصویبش کن سالی ربع سکه واگرتا۲۰میلیون بده خردسالی نیم سکه کنیدظلاوسکه حق اسلامی که ۴شوهرو۴مهریه به نرخ روز میگیرن کرونابگیرین انشالله نفرین کارمندان بیگناه ولعنت برویانی که گوش نمیدن تودادگاا تاحرف بزنی دودویی ادبی توهین انگارقاتلیم نمیذاره حرف بزنیم امثال اینهمه چوب میخورن افرادی میشن صبربایدکرد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز