طلا به کمترین قیمت یک هفته اخیر رسید

بر اساس گزارش های منتشر شده از بازارهای بین المللی قیمت اونس طلا امروز دوشنبه 5 آبان ماه 1399 با افت مواجه شده و به کمترین قیمت خود در یک هفته گذشته رسید.

به گزارش کاماپرس، با نزدیک شدن انتخابات آمریکا انتظار می رفت نوسان های اونس جهانی به سمت مثبت شدن متمایل شوند اما امروز در گشایش بازارها، اونس با کاهش مواجه شد. موضوع بلاتکلیف ماندن محرک های اقتصادی آمریکا نیز برخلاف تصور نتوانست سرمایه گذاران را به خرید بیشتر طلا مجاب کند.

بنا به اعلام ایرنا تقویت ارزش شاخص جهانی دلار در برابر دیگر ارزهای معتبر جهانی و تداوم بن بست مذاکرات مربوط به بسته محرک مالی جدید در ایالات متحده موجب شده تا بهای طلا کاهش یابد.

بر اساس گزارش رویترز امروز هر اونس طلا با ۰.۱ درصد افت به سطح  یک هزار و ۸۹۸ دلار و ۲۸ سنت رسیده است.

کاهش قیمت طلای 18 عیار در بازار داخلی

آریاک سفر

در بازار داخلی نیز قیمت طلا امروز پایین آمد و هر گرم طلا ۱۸ عیار با کاهش ۲.۹۵ درصدی، از ۱,۳۱۵,۷۰۰ (یک میلیون و سیصد و پانزده هزار و هفتصد ) تومان به ۱,۲۷۸,۱۰۰ (یک میلیون و دویست و هفتاد و هشت هزار و یکصد ) تومان رسید.

همچنین در اواسط ماه اکتبر ( ۲۴ مهرماه) نیز بهای جهانی طلا به کمترین میزان خود یعنی یک هزار و ۸۹۰ دلار و ۱۹ سنت تنزل کرد. علاوه براین در بازارهای آمریکا نیز هر اونس طلا با ۰.۳ درصد افت یک هزار و ۸۹۹ دلار و ۳۰ سنت معامله شد.

امروز (دوشنبه) شاخص ارزش دلار در برابر سبد ارزهای معتبر جهانی با صعود ۰.۲ درصدی روبرو شده و این مساله سبب  شد بهای جهانی طلا کاهش یابد.آخرین معاملات منتهی به جمعه (۲ آبان) نیز بهای جهانی هر اونس طلا با ۰.۲۶ درصد افزایش به یک هزار و ۹۰۸ دلار و ۹۷ سنت صعود کرد.

از آغاز سال جاری میلادی، بهای فلز زرد به سبب اتخاذ سیاست های شدید انبساطی پولی از سوی بانک های مرکزی جهان با رشد ۲۶ درصدی روبرو شده است.

برای دسترسی سریعتر به اخبار مهم بازار طلا ، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز