طلا پشتوانه پول ملی می‌شود؟

لست سکند

در یک سال پایانی دولت ، حسن روحانی به دنبال گسترش استخراج معادن طلا است تا آن را به جایگزین صادرات نفت و پشتوانه‌ای برای پول ملی تبدیل کند.

به گزارش کاماپرس؛ بالارفتن هر روزه قیمت دلار با سقوط ارزش ریال همراه شد. سقوط هر روزه ارزش پول ایران به خالی‌شدن جیب مردم منجر شده و در این بین کارشناسان اقتصادی به ارائه راه‌حل‌های جدید می‌اندیشند تا بتوانند اوضاع را متعادل‌تر کنند و فاصله بین ریال و دلار را کاهش دهند.حالا حسن روحانی می‌گوید امروز معادن‌طلا و پتروشیمی می‌توانند جای صادرات نفت را برای ورود ارزهای خارجی بگیرند.

ارز خارجی در ازای طلا

حسن روحانی در آئین افتتاح طرح های ملی وزارت صمت با اشاره به اینکه در هفته دولت باز هم موفق شدیم به افتتاح طرح بزرگ معدنی و صنعتی بپردازیم، و با تاکید بر اینکه توسعه استخراج و اکتشاف معادن‌طلا بسیار مهم است، افزود: مسئله‌طلا اهمیت ویژه ای برای ما دارد؛ همانطور که امروز معادن و پتروشیمی ما توانسته جای صادرات نفت را بگیرد، گسترش استخراج معادن‌طلا هم می تواند جایگزین ارز خارجی شود.

پشتوانه‌ای برای ریال

راز آسمان پایتخت

روحانی با بیان این که مساله فلز طلا و معادن‌طلا برای ما مهم است گفت: طلا می‌تواند پشتوانه پول ما باشد. طلا می‌تواند در صنابع بسیار حساس کاربرد داشته باشد بنابراین دولت آماده است در این زمینه تلاش بیشتری انجام دهد.

استخراج طلا 14 برابر شده است

ریس دولت دوازدهم ادامه داد: همین جا به وزارت صمت اعلام می کنم، دولت حاضر است برای معادن‌طلا یک سرمایه گذاری ویژه ای انجام دهد و اگر ما امروز موفق شدیم نسبت به سال 92 تولید‌طلا را به 14 برابر برسانیم در یک سال پیشرو هم حتماً قادر هستیم یک تحول بزرگ ایجاد کنیم.
روحانی با تاکید بر اینکه مسئله فلز‌طلا با سایر معادن متفاوت است، گفت: طلا می تواند پشتوانه پول ما باشد و در صنایع بسیار حساس کاربرد داشته باشد.

برای دسترسی سریعتر به اخبار مهم  روز، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز