طلا و سکه دوباره ارزان می‌شود؟

لست سکند

قیمت‌های بازار طلا و سکه نشانگر این است که دولت در نخستین روز از اولین هفته کاری خود نسبتا کنترل خوبی بر بازار داشت. با نگاهی به آمار و ارقام منتشر شده، مشخص می‌شود قیمت هر گرم طلای 18 عیار امروز نسبت به آخرین روز کاری دولت دوازدهم، 1.35 درصد کاهش داشته و با قیمت یک میلیون و 85 هزار و 100 تومانی معامله می‌شود. به نظر قیمت سکه هم به تدریج در حال خروج از کانال 11 میلیونی است. اکنون هر قطعه سکه امامی در مرز قیمتی 11 میلیون و 130 هزار تومانی قرار دارد.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار طلا و سکه اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، لیست وزرای پیشنهادی کابینه دولت جدید اعلام شده و این اسامی مهر تاییدی بر برنامه‌های رئیس جمهور جدید است. ابراهیم رئیسی پیش از این درباره اهدافی مثل خودکفایی، کاهش واردات و کنترل قیمت‌ها سخن گفته بود. هر چند کارشناسان معتقدند که وضعیت ذخایر ارزی کشور به گونه‌ای نیست که دولت با ارزپاشی امکان کنترل قیمتی دلار را در بلندمدت داشته باشد. با این حال دولت جدید در نخستین روز کاری خود تا حدودی کنترل بازار را دست گرفته و توانست اولین گام را برای اهداف تعیین شده خود بردارد.

دولت سیزدهم با معرفی وزرای پیشنهادی، مسائل افزایش سهم نهادهای عمومی غیردولتی و کاهش سهم بخش خصوص، اصرار بیشتر بر خودکفایی، جلوگیری از واردات، کنترل بیشتر قیمت‌ها، حمایت اسمی از بورس و اصطلاحا فریز شدن اقتصاد ایران را در اذهان پررنگ‌تر کرد.

راز آسمان پایتخت

ریزش مداوم قیمت جهانی طلا

قیمت اونس جهانی طلا هم به این کاهش قیمتی در بازار داخلی بیشتر دامن زد. انتشار گزارش اشتغال ماهانه بخش غیرکشاورزی آمریکا از ایجاد 943 هزار شغل جدید در ژانویه حکایت داشت. همچنین بر اساس این گزارش، نرخ بیکاری در این کشور به 5.4 درصد کاهش یافته است. آمار اشتغال آمریکا برای دلار سیگنال مثبتی بود ولی روی طلا نتیجه معکوسی به جا گذاشت. در حال حاضر قیمت جهانی هر اونس طلا هزار و 763 دلار اعلام شده که ممکن است در هفته جاری 100 دلار دیگر هم سقوط کند.

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز