طلا در سربالایی افزایش قیمت قرار گرفت

قیمت طلا همزمان با رشد دلار در بازار جهانی در روند صعودی قرار دارد تا جایی که خیلی از کارشناسان اقتصادی معتقدند طلا در شیب افزایش قیمت قرار گرفته است.
به گزارش کاماپرس، از ابتدای سال ۲۰ ۲۰ قیمت طلا در بازار جهانی ۲۵ درصد افزایش داشته است. کارشناسان معتقدند اقدامان محرک مالی جدید باعث افزایش قیمت طلا شده تا این این فلز گرانبها به عنوان یک سرمایه امن در برابر تورم با افزایش تقاضا روبرو شود. استفن اینس، استراتژیست ارشد بازار جهانی در شرکت اکسی کورپ معتقد است این روند صعودی ادامه پیدا می کند چون خریداران بزرگ در زمان کاهش قیمتها خریدار می مانند و به دلیل اقدامات محرک مالی که انجام گرفته، این فلز ارزشمند ارزش خود را حفظ می کند.
با این حال بهای هر اونس طلا برای تحویل فوری با ۰.۱ درصد افزایش، به ۱۹۰۰ دلار و ۷۹ سنت رسید.به گزارش ایسنا در بازار معاملات آتی آمریکا، هر اونس طلا با ۰.۲ درصد کاهش، به ۱۹۰۳ دلار و ۴۰ سنت رسید. به گفته هووی لی، اقتصاددان بانک OCBCانتظار می رود قیمت طلا فعلا در محدوده ۱۹۰۰ دلار محتاطانه معامله شود.
در چند هفته اخیر دلار تحت تاثیر نگرانیهای سرمایه گذاران درباره انتخابات آمریکا، رشد اخیرش را حفظ کرد و بازارهای آسیایی با خوش بینی به تولید واکسن کووید ۱۹ و کمک مالی آمریکا صعود کردند. اما نکته مهمی که به ابهامات درباره احیای اقتصاد جهانی افزوده است، رشد نگران کننده موارد جهانی ابتلا به ویروس کرونا در روز جمعه بود که بیش از ۴۰۰ هزار مورد افزایش یافت که رکورد روزانه جدیدی بود.
در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس نقره برای تحویل فوری ۰.۱ درصد کاهش پیدا کرد و به ۲۴ دلار و ۱۵ سنت رسید. بهای هر اونس پلاتین برای تحویل فوری با ۰.۶ درصد افزایش، ۸۶۵ دلار و ۲۲ سنت معامله شد.

برای دسترسی سریعتر به اخبار مهم  ارز و طلا ، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

آریاک سفر
نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز