طلا با شکست رکورد 8 ساله وارد کانال 1800 دلاری شد

قیمت طلا رکورد 8 ساله اخیر خود را شکست و معاملات فلز زرد وارد کانال 1800 دلاری شد.

به گزارش کاماپرس، بهای طلا در بازارهای جهانی در حال افزایش است و معامله گران هر روز نرخ های بالاتری برای فلز زرد پیشنهاد می کنند. شیوع کرونا و تشدید این بیماری در اغلب کشورها با وجود تلاش هایی گسترده ای که برای مهار کرونا انجام شده ، علت اساسی افزایش قیمت طلا به عنوان یک دارایی قابل اتکا و امن برشمرده می شود.

بازار داخلی‌طلا نیز تحت تاثیر قیمت های جهانی در روزهای اخیر قیمت های بالاتری را تجربه کرده و سکه برای اولین بار وارد کانال 9 میلیون تومانی شده است. با توجه به رکوردزنی های پی در پی اونس جهانی طلا، ادامه افزایش قیمت‌طلا و سکه در بازار داخلی نیز محتمل است.

رکورد شکنی پیش خرید‌طلا در بازار آمریکا

مهر به نقل از سی‌ان‌بی‌سی اعلام کرده است که وحشت از تشدید شیوع کرونا در جهان باعث شد سرمایه‌گذاران به خرید سرمایه‌های امنی مانند طلا رو بیاورند و قیمت جهانی طلا به بالاترین سطح ۸ ساله برسد. همچنین بهترین عملکرد سه ماهه شاخص‌های قیمت طلا از سه ماهه منتهی به مارس ۲۰۱۶ به ثبت رسید.

آریاک سفر

قیمت پیش‌خرید هر اونس طلای آمریکا دیشب ۱۸.۹۰ دلار یا ۱.۰۶ درصد جهش کرد و به ۱۸۰۰.۱۰ دلار رسید. این شاخص در معاملات دیروز تا ۱۸۰۴.۰۰ هم بالا رفته بود.

قیمت خرید نقدی هر اونس طلا در بورس لندن دیشب ۹.۶۴ دلار یا ۰.۵۴ درصد رشد کرد و به ۱۷۸۱.۱۳ دلار رسید. این شاخص در معاملات امروز تا ۱۷۸۹.۴۰ دلار بالا رفته بود.

شایان ذکر است قیمت نفت نیز به عنوان یکی از مولفه های تاثیرگذار بر قیمت طلای جهانی در روزهای اخیر اندکی افزایش یافته اما آنچه بیش از هر چیز بر قیمت‌طلا موثر واقع شده ، از بین رفتن خوش بینی نسبت به مهار کرونا و بازگشت اقتصادهای جهان به حال عادی است.

انتهای پیام

نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز