طلا در آستانه فتح قله قیمت 3 ماهه

همگام با تشدید نگرانی ها نسبت به رشد تعداد مبتلایان به ویروس کرونا درجهان، قیمت طلا در آستانه ثبت بزرگترین رشد سه ماهه طی چهارسال گذشته قرار گرفت.
به گزارش کاماپرس، بررسی معاملات طلا در بازار جهانی نشان می دهد که ارزش این فلز گرانبها به بیشترین قیمت خود در 8 سال گذشته نزدیک شده است، چند روز پیش مجله معتبر فوربس در گزارشی پیش بینی کرد که بهای جهانی طلا در روزها و هفته های آتی افزایش می یابد و دلایل آن هم عبارتند از موج دوم کرونا، تعرفه های جدید احتمالی آمریکا علیه اروپا، جنگ تجاری آمریکا و چین، نرخ بیکاری در آمریکا و فصل درآمدها، که به نظر می رسد این پیش بینی فاصله ای تا واقعیت ندارد.
دراین شرایط، بهای هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات روز جاری بازار سنگاپور ثابت بود و در ۱۷۷۹ دلار و شش سنت ایستاد و تنها هفت دلار و ۷۶ سنت با رکورد ۱۷۷۹ دلار و شش سنت هفته گذشته فاصله دارد.
در بازار معاملات آتی آمریکا، هر اونس طلا با ۰.۲ درصد افزایش، به ۱۷۸۳ دلار و ۸۰ سنت رسید.
رشد 12 درصدی طلا
به گزارش ایسنا، قیمت‌طلا در سه ماه گذشته بیش از ۱۲ درصد رشد داشته و در مسیر ثبت بزرگترین رشد قیمت سه ماهه از مارس سال ۲۰۱۶ قرار دارد و همچنین سومین رشد ماهانه متوالی را نشان می‌دهد.
به گفته جفری هالی، تحلیلگر ارشد بازار در شرکت اواندا، عامل اصلی حمایت کننده از رشد قیمت‌طلا در حال حاضر نرخ های بهره واقعی منفی در منحنی عملکرد بازده آمریکا هستند، همچنین وضعیت کووید ۱۹ در آمریکا و تنش در روابط آمریکا و چین هم از رشد قیمت طلا حمایت کرده است.
جروم پاول، رییس بانک مرکزی آمریکا اظهار کرد که دورنمای بزرگترین اقتصاد جهان به میزان فزاینده ای مبهم است و به مهار بیماری و تلاشهای دولت برای حمایت از احیا بستگی دارد.
بر اساس گزارش رویترز، بانکهای مرکزی سراسر جهان تدابیر محرک مالی را به اجرا گذاشته و نرخهای بهره را پایین نگه داشته اند که به نفع طلا بوده و کمک کرده قیمت این فلز ارزشمند از ابتدای سال ۲۰۲۰ تاکنون بیش از ۱۶ درصد رشد کند.

 

آریاک سفر

انتهای پیام

نرم افزار حسابداری
همراه مکانیک-کاماپرس
آسیاتک
آریاک سفر
آیرومارت-کاماپرس
کاراپلاس-کاماپرس
ایمالز
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز