طلای آب شده نخرید

نوسان‌های اخیر بازار سرمایه، تعداد زیادی از مردم عادی را دوباره راهی بازار طلا کرده است. با توجه اینکه خرید مصنوعات طلا برای سرمایه‌گذاری‌های کوتاه‌مدت توجیه چندانی ندارد، خرید و فروش طلای آب‌شده رونق مضاعفی یافته است.
به گزارش کاماپرس، استقبال مردم از طلای آب‌شده به دلیل نداشتن هزینه‌های مازادی همچون اجرت و مالیات است. با این وجود برخی افراد سودجو از این موج خرید طلای طلای آب‌شده سواستفاده کرده و اقدام به عرضه طلا همراه با ناخالصی به مردم می‌کنند. محمودرضا طاهری، مدیرکل استاندارد تهران با اشاره به امکان تقلب در طلای آب‌شده تاکید کرد: طلای آب‌شده به هیچ وجه مورد تایید سازمان ملی استاندارد ایران نیست.

در این زمینه بیشتر بخوانید:

آریاک سفر

طاهری که با ایسنا گفتگو می‌کرد، اظهار داشت: با توجه به افزایش ناگهانی نرخ طلا و استقبال گسترده مردم برای سرمایه‌گذاری در این حوزه، خرید و فروش طلای آب‌‎شده در بین عوام مرسوم‌شده و از آنجا که تنها مصنوعات طلای دارای کد شناسایی از سوی این اداره‌کل معتبر و قانونی است، ضرر و زیان ناشی از معاملات طلای آب‌شده متوجه خود خریدار است و از لحاظ قانونی امکان پیگیری و جبران زیان آن وجود ندارد.
مدیرکل استاندارد تهران ادامه داد: بر اساس بررسی‌های بعمل‌آمده، معمولا عیار طلای ‌آب‌شده که در آزمایشگاه‌هایی غیر از آزمایشگاه‌های همکار استاندارد عیارسنجی می‌شوند، دارای مغایرت بوده و مردم عادی تنها حین فروش آن و با آزمون مجدد توسط خریدار، متوجه این تقلب و ضرر می‌شوند.
طاهری در پایان ضمن تاکید بر اجباری بودن درج کد استاندارد بر روی مصنوعات طلا، از شهروندان خواست حتما مصنوعات دارای کد شناسایی استاندارد خریداری کنند.
انتهای پیام

نرم افزار حسابداری
آریاک سفر
کاراپلاس-کاماپرس
ایمالز
آیرومارت-کاماپرس
همراه مکانیک-کاماپرس
آسیاتک
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز