طلافروشی‌ ها در قرق فروشندگان طلا

توقف و تعطیلی بسیاری از مشاغل و کسب وکارها پس از شیوع کرونا بازار طلا را نیز تحت تاثیر قرار داده و باعث شده، بسیاری از مردم برای جبران هزینه های خانوار به فروش اندوخته طلای خود روی بیاورند.

به گزارش کاماپرس، تعطیلی بسیاری از مشاغل و بیکاری بسیاری از کارگران از یک سو و توقف فعالیت بسیاری از کسب وکارهای شخصی در دوران شیوع کرونا، اکنون عواقب سنگین خود را بر وضعیت اقتصادی مردم نشان می‌دهد. در چنین شرایطی معمولا قابل پیش‌بینی است که طبقات مختلف اجتماعی از فروش دارایی‌ها برای تامین معیشت و حفظ حداقل‌ها استفاده کنند. فروش کالاهای سرمایه ای یکی از اولین استراتژی‌ها برای حفظ حداقل‌های معیشت است.

کاهش شدید نقدینگی طلافروشان

آنگونه که محمد کشتی‌آرای به خبرگزاری تسنیم گفته است، این روزها مراجعه مردم از دهک‌های مختلف جامعه به طلافروشی ها برای فروش طلا بالا رفته به نحوی که به دلیل کمبود نقدینگی در طلافروشی‌ها وا اصرار مردم برای فروش طلاهایشان گاهی مشاجراتی میان خریدار و فروشنده صورت می‌گیرد. به گفته او، افراد زیادی از دهک پایین تا بالای جامعه در روزهای اخیر برای فروش طلا و جواهر خود به واحدهای طلافروشی در بازار طلا و جواهر مراجعه کرده‌اند.

او اضافه کرده است که در این ایام، دهک پایین برای تأمین امرار معاش و دهک بالا برای پاس کردن چک و پرداخت بدهی‌های خود نسبت به فروش طلاهای خود اقدام می کنند.

آریاک سفر

این درحالی است که به گفته کشتی آرای، نقدینگی در واحدهای طلا و جواهر فروشی بشدت کاهش پیدا کرده و به دلیل کمبود نقدینگی از خرید طلا امتناع می کنند. بر اساس گفته های نائب ریس اتحادیه طلاوجواهر امتناع طلافروشان از خرید طلاهای مردم در مواردی به مشاجره بین طلافروشان و مردم انجامیده است.

لازم به ذکر است که امروز یکشنبه هفتم اردیبهشت ماه، قیمت هر گرم طلای 18عیار هم 642 هزار و 200 تومان، هر گرم طلای 24 عیار 864 هزار تومان و هر مثقال طلا 2 میلیون و 780 هزار تومان ارزش‌گذاری شده است، ضمن آنکه هر اونس طلا در بازارهای جهانی با قیمت 1730 دلار معامله می‌شود.

انتهای پیام

نرم افزار حسابداری
ایمالز
آیرومارت-کاماپرس
آریاک سفر
آسیاتک
کاراپلاس-کاماپرس
همراه مکانیک-کاماپرس
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز