طرح واردات خودرو راهی مجمع تشخیص مصلحت نظام شد

کمیسیون صنایع مجلس طرح واردات خودرو را با اضافه شدن ارز دارای منشا تصویب کرد. خبر تصویب واردات خودرو را جواد حسینی‌کیا، نائب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس، در توئیتر خود منتشر کرد.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار خودرو، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، با رد طرح واردات خودرو از سوی شورای نگهبان و بازگشت آن به مجلس، در جلسه روز سه شنبه کمیسیون صنایع مجلس این طرح عینا با اضافه شدن مورد ارز دارای منشا به تصویب رسید. حال طرح جدید واردات خودرو پس از تصویب در صحن علنی مجلس راهی مجمع تشخیص مصلحت نظام خواهد شد تا درباره آن تصمیم گیری شود.

اخبار مرتبط را بخوانید:

آریاک سفر

قبلا شورای نگهبان و مجمع تشخیص مصلحت به دلیل برخی مشکلات این طرح با آن مخالفت کرده و آن را ابزاری در جهت تضعیف صنعت خودروسازی کشور عنوان کردند. اکنون مجلس تغییراتی در این طرح ایجاد کرده و آن را به مجمع تشخیص مصلحت خواهد فرستاد. در صورتی که مجمع تشخیص مصلحت نظام و شورای نگهبان با این طرح موافقت کند، قانونی شدن آن قطعی خواهد بود.

تلاش مجلس برای بهبود صنعت خودروسازی کشور

پیش‌تر محمدباقر قالیباف، رئیس کنونی مجلس، در صفحه توئیتر خود اعلام کرده بود که مجلس یازدهم بر شکستن انحصار بازار خودرو اصرار دارد و با واردات در ازای صادرات قطعات یا خودروی مازاد داخلی، در خصوص کاهش قیمت و تقویت صنعت خودرو داخلی تلاش خواهد کرد. اما وجود مشکلاتی در این طرح باعث عدم موافقت مجمع و شورای نگهبان شد.

نرم افزار حسابداری
آریاک سفر
آیرومارت-کاماپرس
کاراپلاس-کاماپرس
همراه مکانیک-کاماپرس
آسیاتک
ایمالز
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز