طراحی اقلام اداری و چاپ لوگو چقدر به فروش کسب و کارها کمک می ‌کند؟

طراحی ست اداری-کاماپرس
لست سکند

دنیای امروز، دنیایی است که در آن کسب و کارها به صورت روزافزونی گسترش می‌یابند و انحصار جای خود را به رقابت در میان کسب و کارها می‌دهد. در این رقابت برخی کسب و کارها برند می‌شوند و برخی دیگر از میدان به در می‌روند. اما برند چیست؟ چگونه یک کسب و کار تبدیل به برند می‌شود؟

به گزارش کاماپرس به نقل از شبکه چاپ، برند شدن، بستگی به آن چیزی دارد که یک کالا را از دیگر رقبایش، متمایز می‌کند. این تمایز، وفاداری مشتریان را برمی‌انگیزد و باعث می‌شود، مشتریان به راحتی کسب و کارها در میان صدها کسب و کار دیگر بشناسند و «نام برند» باعث ایجاد اعتماد می‌شود.

اما باید توجه داشت که گرچه تبدیل به یک برند شدن، برابر است با پول و تجارت بیشتر اما لزوما در فرآیند متمایز شدن، نیازی به هزینه‌های گزاف نیست، بلکه تنها کافیست ترفندهای درست به کار گرفته شوند. یکی از راه‌هایی هزینه چندانی ندارد اما هوشمندانه است و شرکت را متمایز می‌کند، رسمیت بخشیدن به آن است و یکی از روش‌های اعتباربخشی این است که تمام اقلام موجود در آن، دارای لوگو همان برند باشند و یک ست اداری را تشکیل دهند.

یعنی نه بیلبوردهای شهری گران، نه تبلیغات تلویزیونی پرهزینه، بلکه یک ست اقلام اداری مقرون به صرفه که فرشته نجات برند است. ست اداری حکم یک بیلبورد تبلیغاتی سیار را دارد که به واسطه آن می‌توان به طرق مختلف خود را به مشتری معرفی کرد. در ادامه اقلام رایج یک ست اداری معرفی خواهند شد؛

طراحی ست اداری-کاماپرس

راز آسمان پایتخت

اقلام ست اداری شامل چه مواردی است؟

کارت ویزیت: کارت ویزیت، وسیله‌ای است که با آن می‌توان بدون سخن و توضیح، خود را به مخاطب شناساند.  این کارت که معمولا از جنس مقواهایی با گرم بالا است، در تنوع رنگ، طراحی و جنس وجود دارد. روی هر کارت ویزیت اطلاعاتی از قبیل اسم برند، مشخصات، شماره تماس و جمله‌ای کوتاه که حاوی اطلاعات مختصری درباره صاحب کارت ویزیت به مخاطب داده میشود.

سربرگ: برگه‌های یادداشتی که در یک شرکت وجود دارند، همگی یک سربرگ معین دارند که در آن لوگو و مشخصات برند مورد نظر چاپ شده است.

پاکت نامه: در تمام کسب و کارها از پاکت نامه‌ها استفاده زیادی می‌شود، با سفارش و چاپ پاکت نامه‌هایی که روی آن‌ها لوگوی برند مورد نظر درج شده است، می‌توان در ذهن مخاطبان ماندگار شد و هویت مشخصی را ساخت.

فاکتور: برای نوشتن اسم و قیمت اقلامی که در داخل سازمان یا اداره خرید و فروش میشود فاکتورهایی با اسم و لوگو همان برند یا سازمان میتواند به خوبی آن را در ذهن ماندگار کند.

چند دلیل برای طراحی ست اداری و چاپ لوگو

ست اداری و لوگوی آن، علاوه بر اینکه در یکسان‌سازی هویت سازمانی موثر است و به برند اعتبار می‌بخشد، مزایای دیگری نیز دارد؛ جذابیت بصری یکی از این مزایاست. از این روست که گفته می‌شود طراحی ست اداری باید توسط متخصصان انجام شود تا نشانه‌های زیبایی‌شناختی را نیز در خود داشته باشد. مثلا برخی شرکت‌ها تصمیم می‌گیرند طرح‌هایی را در پشت متن روی سربرگ‌های خود اضافه کنند. این عامل توجه را جلب می‌کند اما طراحان باید اطمینان حاصل کنند که تصویر پس زمینه به اندازه کافی واضح است و در خوانایی متن، اختلالی ایجاد نمی‌کند.

همچنین در رابطه با اطلاعات تماس باید دانست که روی اقلام اداری، نام کسب و کار، آدرس، شماره تلفن، شماره نمابر، ایمیل و آدرس وب سایت باید به اندازه کافی بزرگ و مناسب باشد، به طوری که مشتریان به راحتی آن را بخوانند. با این حال، اطلاعات درج شده نباید فضای زیادی را به خود اختصاص دهند، چرا که فضای کمی برای پیام اصلی در دسترس خواهد بود.

طراحی ست اداری-کاماپرس

مزیت دیگر سفارش اقلام اداری، گسترش ارتباطات است. دقیقاً مانند نوشتن روی بنای کاخ‌ها در تمدن‌های اولیه روم باستان، خاک رس در بابل باستان، پاپیروس در مصر باستان و سرانجام کاغذ در چین باستان، هدف از ایجاد ست اداری، همیشه روشی برای ارتباط کتبی بوده است. یعنی، چاپ سربرگ‌های تجاری همراه با لوگو روی کاغذ، علاوه بر تأثیرگذاری در درک مردم از کسب و کار، ارتباط با مشتری را نیز سهولت می‌بخشند. درواقع، اگر شخصی منتظر مکاتبات از جانب یک شرکت باشد، لوگو شرکت روی پاکت نامه و سربرگ نامه، شناسایی آن را در بین انبوهی از نامه های دریافتی آسان می‌کند. در نتیجه، ارتباط موثرتری شکل می‌گیرد.

نکته مثبت دیگری که در رابطه با دلیل سفارش اقلام اداری می‌توان به آن اشاره کرد، بهبود بخشیدن به تصویر یک شرکت است. اگر یک شرکت دارای ست اداری با کیفیت بالا باشد، در ذهن دیگران اینگونه بازتاب میابد که خدمات و کالای باکیفیتی هم ارائه می‌دهد. این درواقع یک سرمایه‌گذاری است! با سرمایه گذاری روی ست‌های اداری با کیفیت بالا، سازمان حرفه‌ای به نظر می‌رسد.

در نهایت اینکه؛ تبلیغات برای تمامی کسب و کارهای موجود در بازار رقابتی امروز، بسیار مهم است و آن‌ها همواره به دنبال فرصتی برای تبلیغ برند خود هستند. به تبع، ست اداری حرفه‌ای یک شرکت ابزار بسیار موثری برای بازاریابی است، اما طراحی و چاپ آن باید به متخصصان سپرده شود تا نتیجه دلخواه را به صاحب کسب و کار، منعکس کند.

طراحی اقلام اداری را به کجا بسپاریم؟

شبکه چاپ در این زمینه بیش از 40 سال تجربه دارد. این مجموعه، فعالیت خود را در زمینه لیتوگرافی و تهیه فیلم و زینک سنتی آغاز کرد و با گسترش فعالیت خود و ورود به عرضه چاپ افست، تبدیل به یکی از نخستین فعالان این حوزه شد. اکنون این مرکز با گذشت سال‌ها، آتلیه طراحی و گرافیک دیجیتال خود را نیز تاسیس کرده و به تازگی، دست به افتتاح شعبه سوم خود زده است. مجموعه شبکه چاپ تا کنون با برندهای بزرگ و معتبری همکاری داشته است و سفارش از آن نیز راحت است، فقط کافیست به سایت شبکه چاپ مراجعه شده و با مشورت رایگان کارشناسان و مشاوران، محصول انتخاب شود. محصول نهایی حتی بدون حضور، برای مشتریان ارسال خواهد شد.

انتهای پیام

مرتبط با : شبکه چاپ
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز