ضرورت برقی كردن 300 هزار موتور سيكلت پرتردد

سخنگوی صنعت برق بر ضرورت برقی شدن 300 هزار موتور سيكلت پرتردد تاکید کرد و گفت: صنعت برق آمادگی انجام این کار را دارد.

به گزارش کاماپرس به نقل از پایگاه خبری توانیر، دكتر مصطفي رجبی اظهارداشت: آمارهاي اعلام شده نشانگر آن است كه هم اكنون 12 ميليون موتور سيكلت شماره گذاری شده در كشور وجود دارد كه از اين ميان 300 هزار موتورسيكلت با پيمايش بيش از 200 كيلومتر در روز ،جزو موتورهاي پرتردد محسوب مي‌شوند.

به گفته رجبی  به علت احتراق ناقص  سوخت در موتورسيكلت هاي كاربراتوری، ميزان انتشار آلاينده ها توسط هر موتورسيكلت 18برابر يك خودروي سواری است.
سخنگوی صنعت برق ياداور شد: برقی كردن 300 هزار موتور سيكلت پرتردد، معادل انتشار آلاينده هاي 5.5 ميليون خودروی سبك، از آلودگی هوای كلانشهرها خواهد كاست.
رجبی يادآور شد: در مجموع 6 ميليون موتور سيكلت در كلانشهرها تردد مي كنند  اما از اين ميان 300 هزار موتور سيكلت با مشخصات ياد شده جزو موتورهای پرتردد هستند كه صنعت برق در فاز نخست آمادگي دارد زير ساخت تامين برق ايستگاه هاي شارژ برقی را فراهم كند.

قیمت موتورسیکلت‌های برقی

آریاک سفر

به گفته رئیس انجمن تولیدکنندگان موتورسیکلت، قدرت موتورسیکلت‌های برقی ۳۵۰ تا ۲۵۰۰ وات است که قیمت آن‌ها به برند،‌ مدل شرکت واردکننده و فروشنده و خدمات شرکت وابسته است. قیمت تمام شده موتورسیکلت های برقی نیز  از 8 میلیون شروع و تا 13 میلیون تومان هم افزایش دارد چراکه 90% قطعات چنین موتورسیکلت هایی خارجی است و تنها لاستیک و برخی قطعات جزیی آنها در ایران تولید می‌شود.

همچنین باید تاکید کرد موتورسیکلت‌های برقی شتاب موتورسیکلت‌های بنزینی را ندارند و این دو نوع موتوسیکلت در شتاب اولیه و سرعت در یک مسافت یکسان نیز با هم تفاوت دارند.

با این حال در حال حاضر با وجود روند روبه رشد عرضه اتومبیل­‌های برقی و آشنایی بیش از پیش مشتریان با مزایای آنها، موتورسیکلت‌های برقی نیز با استقبال مشتریانبه ویژه در بسیاری از کشورهای توسعه یافته روبرو شده‌ است. با توجه به کمک شایان این موتورها در کاهش آلودگی دولت نیز قادر است با ارائه تسهیلات برای خرید موتورها و اتومبیل­های برقی، مشوق موثری باشد تا مشتریان توان خرید این موتورها را داشته باشند.

مرتبط با : توانیر
نرم افزار حسابداری
آریاک سفر
همراه مکانیک-کاماپرس
کاراپلاس-کاماپرس
آسیاتک
ایمالز
آیرومارت-کاماپرس
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز