قیمت لاستیک و تایر دوباره گران می‌شود؟

رئیس هیئت مدیره انجمن صنعت تایر ایران ضمن انتقاد از قیمت‌گذاری دستوری اعلام کرد که این صنعت در سال جاری زیان‌ده شده است.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس به نقل از سایت خودرو، حمیدرضا عبدالمالکی گفت: باتوجه با آنکه قیمت‌گذاری در حوزه تایر به صورت دستوری صورت می‌گیرد، این صنعت در سه ماهه اول سال دچار کاهش سود و زیان شده است. در حالی که پیش از این قرار بود شرکت‌های تولیدی آمار خود را، همچون تولید و فروش، در سامانه جامع تجارت وارد کنند تا محصولات از قیمت‌گذاری دستوری خارج شوند.

عضو هیئت مدیره انجمن صنعت تایر همچنین گفت: این صنعت مخالف قیمت‌گذاری نیست ولی این کار باید کاملا منطقی و کارشناسی‌شده، با در نظر گرفتن قیمت مواد اولیه صورت گیرد. با آنکه مجوز افزایش 30 درصدی در خردادماه صادر شد ولی تایرسازان خواستار افزایش 70 درصدی بودند زیرا واردات مواد اولیه و نوسانات قیمت‌های جهانی سبب می‌شوند که قیمت‌های نهایی ثابت نماند.

عبدالمالکی دیگر مشکل این صنعت را سرمایه‌گذاری خواند و ادامه داد: کشور به 450 هزار تن تایر نیازمند است که از این تعداد 300 هزار تن در داخل تولید و 150 هزارتن آن از طریق واردات تامین می‌شود؛  ارزبری تولید داخل به ازای هر کیلوگرم یک دلار ولی ارزبری واردات به ازای هر کیلوگرم 3.5 دلار است.

آریاک سفر

خودروسازان به تایرسازان بدهکارند!

رئیس هیئت مدیره انجمن صنعت تایر ایران به بدهی خودروسازان به این صنعت نیز اشاره کرد و افزود: خودروسازان تایرهای مورد نیاز را ظرف 4 ماه تحویل می‌گیرند در حالی که پرداختی آن‌ها بین شش ماه الی یک سال طول می‌کش. تا جایی که در پایان سال 1400 بیش از 2 هزار میلیارد بدهکاری داشتند که این رقم شامل تراکتورسازی نیز می‌شود. همین امر سبب شده تا منابعی که تایرسازان از بانک‌ها تحت عنوان سرمایه در گردش دریافت می‌کردند هم دچار مشکل شود. این مقام مسئول برون رفت از این شرایط را افزایش اعتبارات تایرسازان در بانک‌ها دانست.

حمیدرضا عبدالمالکی در آخر اعلام کرد: تایرسازان آمادگی کامل برای تولید تایرهای جدید خودروسازان را دارند. تایرهایی که در سال گذشته توسط این انجمن تولید شد 310 هزارتن بود که از این تعداد 260 هزار تن آن تایر خودرو بود.

انتهای پیام

نرم افزار حسابداری
آیرومارت-کاماپرس
کاراپلاس-کاماپرس
همراه مکانیک-کاماپرس
آسیاتک
آریاک سفر
ایمالز
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز