صندوق توسعه ملی ناجی بورس می شود

چندی پیش مدیرعامل سازمان بورس و اوراق بهادار اعلام کرد: “به طور جدی پیگیری نهایی شدن انتقال یک درصد از منابع صندوق توسعه ملی به صندوق تثبیت بازار هستیم .  البته هنوز ابلاغیه رسمی اعلام نشده است اما به محض ارسال ابلاغیه آن به سازمان بورس به طور رسمی جزئیات آن را تشریح می کنیم”

به گزارش کاماپرس، به گفته قالیباف “سازمان بورس و همچنین شخص وزیر اقتصاد به طور جدی پیگیر نهایی شدن انتقال یک درصد از منابع صندوق توسعه ملی به صندوق تثبیت بازار هستند و به نظر می‌رسد اجرای این مصوبه در شرایط فعلی برای بازارگردانی مداوم همه نمادها و افزایش نقدشوندگی بازار اتفاق بسیار خوبی است”.

در این باره بهزاد صمدی تاکید کرد که انتقال یک درصد از منابع صندوق توسعه ملی به صندوق تثبیت بازار اتفاق خوبی است و باید دید این تصمیم اجرایی می شود یا خیر. در روز گذشته شاهد افزایش تقاضای مردم برای خرید دلار بودیم و اگر ریزش بازار کنترل نشود، به مرور شاهد رشد بازارهای موازی از جمله دلار و به تبع آن رشد تورم خواهیم بود.

وی ادامه داد: البته باید دید زمانی که منابع جدیدی به صورت نقدینگی وارد بازار می شود، به چه صورت مدیریت خواهد شد. حقوقی های بازار سرمایه دو جلسه برای حمایت از بازار برگزار کردند که نه تنها به بازار کمک نکرد، بلکه باعث ریزش بازار نیز شد. زیرا حمایت فقط از چند سهم صورت گرفت و سایر سهام داران نیز سهم های خود را برای خرید آن چند سهم خاص فروختند و در نتیجه فشار فروش مصاعف شد.

آریاک سفر

این تحلیلگر بازار سرمایه در گفت و گو با ایسنا با بیان اینکه برخی سهم  نزدیک به ۵۰ تا ۶۰ درصد ریزش دارند، گفت: این موضوع خطرناک است. در ۱۸ روز گذشته ریزش شاخص با ریزش سهم ها همخوانی ندارد. حمایت از بازار باید مدیریت شود و فقط از چند سهم مهم و شاخص ساز حمایت نشود. در این شرایط انتفاق یک درصد از منابع صندوق توسعه ملی به بازار کمک می کند.

برای دسترسی سریعتر به اخبار مهم  روز، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

انتهای پیام

نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز