صف خرید پالایش یکم بعد از انتقادهای شدید قالیباف از بورس

لست سکند

بورس امروز سه شنبه 30 دی ماه معاملات خود را با نوسان منفی و افت 16 هزار واحدی شاخص آغاز کرد اما برخی سهم ها از جمله پالایش یکم بعد از مدتها ریزش با جهش قیمت به صف خرید رسیدند. نکته جالب توجه این که قالیباف رئیس مجلس امروز انتقادات تندی از بورس مطرح کرد و مشخصا به وضعیت پالایش یکم معترض شد.

به گزارش کاماپرس، بورس تهران اتفاقات عجیب کم ندارد و یکی از آنها هم این که امروز در همان لحظاتی که رئیس مجلس در نطق پیش از دستور خود در حال مطرح کردن شدیدترین انتقادها به وضعیت نابسامان بورس بود و مشخصا از سقوط سنگین سهام پالایش یکم و ضرر مردم در این سهم سخن می گفت، سهام پالایش که بیش از یک ماه روی رنگ سبز را به خود ندیده بود، با جهش قیمت و صف خرید روبرو شد!

پالایش یکم تا اینجای کار زیان حدود 50 درصدی برای سهامداران خود ایجاد کرده و بسیاری از افرادی که در تجمع های اعتراضی علیه بورس شرکت می کنند سهامدارانی هستند که این سهام را با تشویق دولتمردان خریداری کرده اند.

پالایش یکم با وجود افزایش قیمت 752 تومانی امروز، کماکان نزدیک به نصف قیمتی که خریداران و سرمایه گذاران بابت سهام این صندوق ETF  دولتی پرداخته اند، قیمت دارد و برای جبران زیان و سر به سر شدن قیمت سهام و قیمت پرداختی توسط سهامداران، هنوز راه درازی در پیش دارد.

قالیباف چگونه دولت را پاسخگو می کند؟

راز آسمان پایتخت

رئیس مجلس امروز با اشاره تلویحی به سخنان حسن روحانی رئیس جمهور که در مردادماه امسال اظهار کرده بود مردم همه چیز خود را به بورس بسپارند، اظهار کرد: این وضعیت بورس را هرگز قابل قبول نمی‌دانیم و دولت باید جداً در این خصوص پاسخگو باشد. نمی‌شود، پشت تریبون‌های رسمی از مردم دعوت کرد، تا همه چیز را به بورس بسپارند و بعد با سوء مدیریت، به اعتماد مردم ضربه بزنند و سرمایه آن‌ها را کم ارزش کنند.

اگر سخن قالیباف را فراتر از یک «انتقاد درمانی» دیگر بدانیم باید گفت مجلس ابزار خاصی برای پاسخگو کردن دولت درباره وضعیت بورس به جز سوال از وزیر اقتصاد و البته رئیس جمهور ندارد. باید منتظر ماند و دید آیا قالیباف برای پاسخگو کردن دولت در زمینه وضعیت آشفته بورس جدیت لازم را به خرج می  دهد یا خیر.

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز