صفر شدن تعداد گردشگران مناطق آزاد در ایام نوروز

لست سکند

بر اساس گزارشهای رسمی، از ۲۵ اسفند ۹۷ تا ۱۵ فروردین ۹۸ میزان مسافر به مناطق آزاد کشور ۱۳ میلیون نفر بوده که این میزان امسال در ایام مشابه به صفر رسیده است.

به گزارش کاماپرس، گسترش میزان شیوع ویروس کرونا در دو ماه گذشته، تاثیر بسیار منفی بر بخشهای مختلف اقتصادی و صنایع داشته و کسب وکارهای بسیاری را در جهان با چالشهای کوتاه مدت و بعضا بلندمدت مواجه کرده است. در ایران نیز بسیاری از کسب و کارها و مشاغل پر خطر اجازه فعالیت در این شرایط را نداشته و برخی از آنها خسارات سنگینی را محتمل شده‌اند. یکی از صنایعی که متحمل بیشترین خسارتها در دوران شیوع کرونا شده است، صنعت گردشگری است که بنابر برآوردها  علاوه بر کرونا، شرایط اجتماعی و سیاسی کشور در روزهای قبل از آن، میزان خسارتهای آن را به میلیاردها تومان رسانده است.. دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری، تاسیسات گردشگری، موسسه ها و مراکز آموزشی گردشگری و  راهنمایان گردشگری از جمله گروه هایی هستند که با خسارتهای سنگینی در دوران رکود اجباری این صنعت، مواجه شده‌اند.

مسافران بومی مناطق آزاد هم اجازه تردد نداشتند

چند روز پیش بود که ولی تیموری، معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی به خبرگزاری ایسنا گفت: ” با گروهی از مشاغل مواجهیم که بیشتر از ۶ ماه است معیشت و اشتغالشان تحت تاثیر تحولات و حوادث کشور قرار گرفته و با شیوع ویروس کرونا هم رسما بیکار شده‌اند و بیمه هم ندارند.”

راز آسمان پایتخت

در همین حال، سعید اله بداشتی مدیر گردشگری دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد  درباره وضعیت گردشگری و میزان پذیرش مسافر در مناطق آزاد در ایام نوروز گفته است: از زمان اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی و آغاز محدودیت و ممنوعیت سفر، میزان تردد به مناطق آزاد هم به حداقل رسید به طوری که به جزیره پرمسافری مانند کیش در این ایام روزانه تنها یک پرواز انجام می‌شد.

او به خبرگزاری ایلنا گفته است؛ سایر مناطق آزاد از جمله قشم، اروند، ارس، ماکو و چابهار هم ورودی‌های خود را به روی مسافران بسته بودند. هیچ یک از مناطق آزاد پذیرش مسافر نداشت حتی مسافر بومی و بین شهری در این مناطق اجازه تردد نداشتند.

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز