صفر تا صد تحلیل ارز دیجیتال و روش‌های آن

با گسترش نفوذ ارزهای دیجیتال در سرتاسر جهان، سرمایه‌گذاری در حوزه ارز دیجیتال با استقبال فزاینده‎ای روبه‌رو شد و این دارایی‎های غیرمتمرکز، انقلاب گسترده‌ای در نحوه سرمایه گذاری، بانکداری و بازارهای مالی ایجاد کردند. از این رو تحلیل ارز دیجیتال برای کسب سود در این حوزه از ضرورت برخوردار است.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار ارز دیجیتال، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، تحلیل تکنیکال یکی از بخش‌های مهم در معاملات ارز دیجیتال، فارکس و حتی طلاست. معامله‌گران از دو روش مختلف فاندامنتال و تکنیکال برای تحلیل ارز دیجیتال استفاده کرده تا نقاط ورود و خروج بازارها را به‌خوبی بررسی کنند. کسب سودهای کلان و دستیابی به موفقیت در بازار رمزارزها، نیازمند مطالعه تحلیل ارز دیجیتال است. تحلیل‌گران برجسته و متخصص فیبوتک ، جدیدترین تحلیل‌های مرتبط با ارز دیجیتال را در اختیار کاربران خود قرار می‌دهند. کاماپرس در ادامه به بررسی اهمیت تحلیل ارز دیجیتال و روش‌های آن می‌پردازد.

ارز دیجیتال و اهمیت سرمایه‌گذاری در این حوزه

ارز دیجیتال یا همان رمز ارز، به نوعی یک پول غیرمتمرکز است که برای معامله در فضای اینترنت، جایگزین ارزهای رایج شده است. ارزهای دیجیتال در بستر شبکه بلاکچین و به‌شکل رمزنگاری شده، ایجاد شده و از این نظر از امنیت بسیار بالایی برخودار هستند. از جمله محبوب‌ترین رمز ارزها براساس ارزش بازار می‌توان به بیت کوین، اتریوم و بیت کوین کش و غیره اشاره کرد.

برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص هرکدام از ارزهای فوق میتوانید به صفحه دانشنامه ارز دیجیتال و یا صفحه مرتبط با هر ارز در وبسایت فیبوتک مراجعه کنید.

آریاک سفر

سرمایه‌گذاری در حوزه ارز دیجیتال با توجه به جایگزینی تدریجی آن‌ با نظام بانکداری سنتی و امنیت بسیار بالای آن، یک سرمایه‌گذاری سودآور محسوب می‌شود. درحال حاضر ایجاد صرافی‌های آنلاین، فرایند خرید و فروش این رمزارزها تسهیل کرده و شما می‌توانید با داشتن یک حساب کاربری امن، تنها در چند دقیقه، با کارت نقدی یا حساب بانکی خود به راحتی ارز دیجیتال خریداری کنید. از دیگر دلایل محبوبیت سرمایه‌گذاری در این حوزه، قابلیت خرید بی‌شمار ارز دیجیتال، انتقال آسان ارز دیجیتال به دیگری و پرداخت به‌وسیله آن و غیره است.

روش‌های تحلیل ارز دیجیتال کدامند؟

موفقیت در بازار ارز دیجیتال و کسب سود، علاوه بر آشنایی با رمز ارزها و صرافی‌های معتبر، به تحلیل و بررسی بررسی نقاط ورود و خروج بازارهای مالی بستگی دارد. داشتن یک تحلیل درست در خصوص هر ارز دیجیتال، ریسک از دست رفتن سرمایه در بازار رمزارزها را به حداقل می‌رساند. معامله‌گران حرفه‌ای با توجه به تکنیک‌ها و همچنین ارز موردنظر، از شیوه‌های مختلفی برای تحلیل استفاده می‌کنند. این دو شیوه در ادامه معرفی شده است؛

تحلیل تکنیکال ارز دیجیتال (Technical Analysis)

تحلیل تکنیکال بازارهای مالی مختلف، نخستین بار توسط فردی به نام چارلز داو ایجاد شد و در حال حاضر این روش جزء جدایی‌ناپذیر بازار کریپتوکارنسی‌ها و یکی از محبوب‌ترین روش‌های تحلیل ارز دیجیتال است. از روش تحلیل تکنیکال در دیگر بازارهای مالی مانند سهام و بورس نیز برای خرید و فروش سهام شرکت‌ها استفاده می‌شود.

در تحلیل تکنیکال ارز دیجیتال، تحلیل‌گر از طریق نمودار خوانی و کار با ابزارهای مختلف، بازار ارز دیجیتال را براساس حرکات قبلی آن پیش‌بینی می‌کند. در این تحلیل، معامله‌گران فهرست قیمت و حجم معاملاتی که در گذشته انجام پذیرفته را ملاک تحلیل و بررسی‌های خود قرار می‌دهند. تحلیل تکنیکال همچنین شامل بررسی و تحلیل رفتارهای معامله‌گران بازارهای مالی است؛ درواقع تشابه رفتاری و استفاده از الگوهای یکسان توسط این افراد در بازار مالی، یکی از فاکتورهای شکل‌گیری تحلیل تکنیکال است.

تحلیل فاندامنتال ارز دیجیتال (Fundamental Analysis)

تحلیل فاندامنتال، دومین روش محبوب و مهم تحلیل ارز دیجیتال است که شامل بررسی تغییرات بازار مالی براساس فاکتورها و جنبه‌های مختلف است و تنها به حجم و قیمت پروژه‌ها محدود نمی‌شود. به‌عنوان مثال تاثیر سخنرانی یک شخص مانند ایلان ماسک بر نوسانات بازار رمز ارزها در تحلیل فاندامنتال مورد توجه قرار می‌گیرد.

در تحلیل فاندامنتال، تحلیل‌گر تمامی تغییرات بازار مالی، یک پروژه یا دارایی مالی را با دقت بسیار و با توجه به جزئیات تحلیل می‌کند. بسیاری از معامله‌گران اعتقاد دارند که برای دستیابی به سرمایه‌گذاری بلند مدت، تحلیل فاندامنتال ضروری و به‌نوعی تکمیل کننده آن است.

تحلیل آنچین (Onchain Analysis)

تحلیل آنچین، سومین روش تحلیل ارز دیجیتال است که به نسبت دو مورد قبل، متفاوت تر است و به صورت اختصاصی صرفا در ارز دیجیتال مورد استفاده قرار می‌گیرد. این تحلیل شامل بررسی‌های رفتارشناسانه و روانشناسانه بازیگران بازار مالی براساس داده ها و اطلاعات ذخیره شده بر روی شبکه بلاکچین است. در واقع در این تحلیل، تغییرات و رویدادهای بازار مالی با توجه به رفتار، گرایش و تغییرات دارایی ها که به صورت شفاف درون شبکه قابل بررسی و تحلیل است، توسط تحلیل گران آنچین بررسی می‌شود. این روش که صرفا به خاطر ساختار بازار ارز دیجیتال قابل تحلیل و بررسی در این بازار است یکی از تخصصی ترین روش ها و با دقت بالا در شناسایی جهت های کلان و رفتار معاملان گران برجسته بازار مفید میباشد.

شما میتوانید به صورت هفتگی آخرین تحلیل هفتگی آنچین را در وبسایت فیبوتک مطالعه کنید.

از کدام روش تحلیلی استفاده کنیم؟

انتخاب مناسب‌ترین روش تحلیل ارز دیجیتال در هر پروژه و برای معامله‌گران مختلف با توجه به فاکتورهایی چون نوع رمزارز موردنظر، تکنیک‌ها و استراتژی‌های هر فرد، میزان ریسک‌پذیری و میزان سرمایه بستگی دارد. ضمن این‌که درنظر داشته باشید که اگر دارای یک هدف کوتاه‌مدت هستید و می‌خواهید در مدت کم به سود برسید، تحلیل تکنیکال گزینه مناسبی برای شما است. درحالی‌که دستیابی به سود در پروژه‌های بلند مدت قطعا نیاز به تحلیل فاندامنتال دارد.

در هر صورت، برای کاهش ریسک سرمایه‌گذاری، بهترین راه، استفاده از تحلیل‌های مختلف است؛ حتی بسیاری از معامله‌گران، این تحلیل‌ها را مکمل یک‌دیگر می‌دانند.

دستیابی به تحلیل‌های ارز دیجیتال با فیبوتک

فیبوتک، به‌عنوان یک مجموعه تخصصی و معتبر، به ارائه تمام سرویس‌های موردنیاز افراد برای فعالیت در بازار ارز دیجیتال، می‌پردازد. این مجموعه، با برخورداری از تحلیل‌گران برجسته و متخصص در حوزه کریپتوکارنسی، جدیدترین تحلیل‌های تکنیکال و فاندامنتال بازار ارز دیجیتال را به شکل مقاله و حتی تحلیل ویدیویی در اختیار کاربران خود قرار می‌دهد.

با انتخاب فیبوتک ، علاوه بر دریافت روزانه اخبار بازارهای مالی، می‌توانید از خدمات تحلیل‌ها و آموزش ارز دیجیتال فیبوتک بهره‌مند شده و مسیر موفقیت در بازارهای مالی را به‌سرعت طی کنید.

انتهای پیام

مرتبط با : فیبوتک
نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز