صفحه اینستاگرام بیمه حافظ؛ باکیفیت‌ترین صفحه بیمه‌ای اردیبهشت‌ ماه

بیمه حافظ در مقایسه با 22 شرکت بیمه‌ای دیگر که در اینستاگرام حضور دارند، بهترین عملکرد را طی ماه اردیبهشت داشت.

تیم پژوهشی گروه رسانه‌ای کاما در ادامه گزارش‌های ماهانه‌ای که از عملکرد شرکت‌های بیمه‌ای در اینستاگرام تهیه می‌کند، به تحلیل محتوای این شرکت‌ها پرداخت. این گزارش پژوهشی با در نظر گرفتن شاخص‌های زیر، تهیه شده و صفحه‌های اینستاگرام شرکت‌های بیمه بر همین اساس رتبه‌بندی شده‌اند:

– تعداد مطالب منتشر شده طی اردیبهشت‌ماه

– میزان کاربرپسند بودند مطالب (نسبت لایک‌هایی که کاربران روی پست‌ها گذاشتند)

– میزان تعاملی بودن مطالب (نسبت کامنت‌هایی که کاربران برای پست‌ها نوشتند)

آریاک سفر

– تعداد کاربرانی که طی ماه اردیبهشت به صفحه اضافه یا کم شده‌اند

با توجه به این شاخص، بیمه‌های حافظ، مرکزی و دی در مقایسه با سایر شرکت‌های بیمه‌ای در اردیبهشت‌ماه بهترین عملکرد را داشتند.

رتبه‌بندی کیفیت و کمیت محتوای اینستاگرام شرکت‌های بیمه در اردیبهشت‌ماه

* شرکت‌های بیمه حافظ، دی و آرمان در اردیبهشت‌ماه پیشرفت چشمگیری نسبت به ماه قبل داشتند.

* بیمه حافظ در این ماه تعداد پست‌های بیشتری را منتشر کرد که همین عامل باعث ارتباط بیشتر این مجموعه با کاربرانش شد.

* در صفحه اینستاگرام بیمه آرمان یک چالش با نام «چالش آرمانی» برگزار شد که تاثیر قابل توجهی بر عملکرد صفحه داشت.

* راه‌اندازی کمپین «جان بخش» در صفحه اینستاگرام بیمه دی یکی از عوامل پیشرفت این صفحه در ماه گذشته بود.

* بیمه‌های حکمت و باران بیشترین افت را نسبت به فروردین‌ماه داشتند.

* بیمه‌های امید و اتکائی ایرانیان به دلیل نداشتن فعالیت در اردیبهشت‌ماه، در جدول بالا حضور ندارند.

کدام شرکت بیمه‌ای بیشترین تعداد دنبال‌کننده را دارد؟

تا پایان اردیبهشت‌ماه، صفحه‌های اینستاگرام شرکت‌های بیمه مرکزی، سامان، البرز، ملت و رازی در مقایسه با سایر شرکت‌های هم صنف بیشترین تعداد دنبال‌کننده را داشتند.

رتبه‌بندی صفحه اینستاگرام شرکت‌های بیمه بر اساس تعداد دنبال‌‌کننده‌ها در اردیبهشت‌ماه

* صفحه اینستاگرام شرکت‌های بیمه مرکزی، رازی و دی بیشترین رشد را در افزایش تعداد دنبال‌کننده‌ها نسبت به فروردین‌ماه داشتند.

* بیمه باران و بیمه نوین به ترتیب با از دست دادن 124 و 108 دنبال‌کننده بیشترین افت را نسبت به ماه قبل داشت.

پرکارترین صفحه‌های بیمه‌ای اردیبهشت‌ماه

شرکت‌های بیمه مرکزی، ما و آرمان بیشترین تعداد پست را در اردیبهشت ماه منتشر کردند. شرکت‌ بیمه باران با انتشار 2 پست، شرکت‌های امید و اتکائی ایرانیان بدون انتشار پست در انتهای جدول قرار گرفتند.

رتبه‌بندی شرکت‌های بیمه بر اساس تعداد پست‌های منتشرشده طی اردیبهشت‌ماه

* بیمه‌های آرمان، حافظ و دی، تعداد پست‌های بیشتری را در صفحه اینستاگرام خود نسبت به فروردین‌ماه منتشر کردند و بیشترین رشد را نسبت به شرکت‌های بیمه‌ای دیگر داشتند.

* بیمه باران نسبت به فروردین‌ماه افت زیادی در انتشار پست‌ داشت؛ این شرکت در اردیبهشت‌ماه تنها 2 پست منتشر کرد. در حالی که در فروردین‌ماه 25 پست منتشر کرده بود.

* به طور کلی مجموع تعداد پست صفحه‌های اینستاگرام بیمه‌ها نسبت به ماه اردیبهشت 22 درصد رشد داشت. در فروردین‌ماه کل پست‌های اینستاگرام بیمه‌ها 206 مورد بود اما در ماه اردیبهشت این تعداد به 251 مورد رسید. در این ماه، 16 شرکت بیمه نسبت به ماه قبل پرکارتر بودند و تنها 5 شرکت کمتر یا مساوی ماه قبل فعالیت کردند.

 سهم شرکت‌های بیمه در تولید محتوای کاربرپسند

مقایسه تعداد لایک‌هایی که کاربران پای پست‌های شرکت‌های بیمه‌ای ثبت کرده‌اند، نشان می‌دهد بیمه‌های حافظ، تعاون و زندگی خاورمیانه بیشتر از سایرین با نظر مثبت کاربرا‌نشان مواجه شده‌اند. برای مقایسه دقیق‌تر لازم است تعداد لایک‌ها را به صورت نسبتی از تعداد مطالب منتشرشده در طول ماه و همچنین تعداد دنبال‌کنندگان هر صفحه در نظر گرفت.

در این راستا تهیه‌کنندگان این گزارش کل تعداد لایک‌های هر صفحه در طول اردیبهشت‌ماه را بین کل محتواهای منتشرشده تقسیم کرده و آن را به صورت درصدی از تعداد دنبال‌کنندگان هر صفحه درآوردند. پس از انجام این محاسبه و به دنبال آن مقایسه کیفی‌تر محتوای صفحه‌ها، مشخص شد محتواهایی که در صفحه اینستاگرام بیمه‌های حافظ، تعاون و زندگی خاورمیانه به ترتیب توسط 11.4، 8.1 و 7.3 درصد دنبال‌کنندگان‌شان پسندیده شده‌اند.

رتبه‌بندی شرکت‌های بیمه بر اساس محتوای کاربرپسند در اردیبهشت

* به طور کلی درصد کاربرانی که محتوای اینستاگرام شرکت‌های بیمه‌ را پسندیدند، در مقایسه با فروردین‌ماه با افت مواجه بوده است؛ تنها شرکت‌های دی، آسیا، البرز، نوین و سامان درصد تایید بیشتری نسبت به ماه قبل دریافت کردند.

* بیمه حکمت بیشترین میزان افت را در تولید محتوای کاربرپسند داشته و این میزان در اردیبهشت‌ماه تقریبا به یک سوم رسیده است.

* یادآور می‌شود بیمه‌های امید و اتکائی ایرانیان به دلیل اینکه طی اردیبهشت‌ماه محتوایی منتشر نکردند از این جدول حذف شدند.

 

کدام شرکت‌های بیمه محتوای تعاملی‌تری دارند؟

تعداد کامنت‌های کاربران پای محتواهای شرکت‌های بیمه‌ای، می‌تواند بهترین شاخص برای بررسی میزان تعاملی بودن محتوا باشد. مقایسه نسبت کامنت‌ها به تعداد کاربران نشان می‌دهد صفحه بیمه حافظ در اردیبهشت ‌ماه در مقایسه با دیگر شرکت‌ها، بیشترین تعامل را با کاربران خود داشت. بیمه‌های تعاون، دی، آرمان و مرکزی هم در رتبه‌های بعدی قرار گرفتند.

رتبه‌بندی شرکت‌های بیمه بر اساس محتوای تعاملی در اردیبهشت‌ماه

* بیمه آرمان بیشترین رشد را در تعداد کامنت دریافتی داشته است. همین مزیت باعث ارتقا رتبه این شرکت از جایگاه هجدهم به چهارم شد.

* بیمه حکمت بیشترین تنزل رتبه را در محتوای تعاملی داشته و از رتبه یکم به پانزدهم رسید.

* بیمه آسیا در اردیبهشت‌ماه نیز مانند ماه‌های قبل امکان انتشار کامنت را محدود کرد.

* شرکت‌های بیمه امید و اتکائی به دلیل عدم فعالیت از این جدول حذف شدند.

 

گروه رسانه‌ای کاما مطابق هر ماه، عملکرد شرکت‌های بیمه‌ای را در فضای مجازی رصد کرده و گزارش ارزیابی کمی و کیفی آن را منتشر می‌کند.

مرتبط با : بیمه آرمانبیمه آسماریبیمه آسیابیمه البرزبیمه امیدبیمه ایران معینبیمه بارانبیمه پارسیانبیمه پاسارگادبیمه حافظبیمه دیبیمه رازیبیمه زندگی خاورمیانهبیمه سینابیمه کارآفرینبیمه مابیمه مرکزیبیمه ملتبیمه نوین
نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز