صدهزارمین خودروی نیو تولید شد

هفته گذشته صد هزارمین خودروی نیو توسط شرکت نیو و شیائومی تولید شد و ایلان ماسک، مدیر عامل تسلا، با پیامی در توئیتر این موفقیت را اینطور به نیو تبریک گفت: این اتفاق نقطه عطف کاری دشواری در صنعت خودرو محسوب می‌شود.

تائو لین، نایب رئیس تسلا در چین نیز در پاسخ نوشت: دوره جدیدی شروع شده که به سرعت وسایل نقلیه با سوخت‌های فسیلی را تبدیل به خودروهایی با انرژی‌هایی جدید می‌کند.

شرکت خودروسازی نیو یکی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان خودرو برقی در چین است که در اوایل ماه آوریل بیش از 7 هزار و 257 دستگاه خودرو تولیدی خود را در ماه مارس به مشتریان تحویل داد و رکود فروش ماهانه جدیدی را ثبت کرد.

 

آشنایی با دیگر تولیدات شرکت چینی نیو

آریاک سفر

این مجموعه سال گذشته جدیدترین محصول خود به عنوان یک مدل سدان با باتری 150 کیلووات ساعتی به بازار عرضه کرد. هم‌زمان با رونمایی این محصول، نیو ایستگاه‌های تعویض باتری خود را نیز راه اندازی کرد. فروش کل محصولات نیو در سال 2020 با 113 درصد افزایش در مقایسه با سال گذشته، 43 هزار و 728 دستگاه خودرو بود.

عرضه اولیه سهام نیو سال 2018 با ارزشی معادل 8/1 میلیارد دلار در بورس نیویورک صورت گرفت. از جمله رقبای این مجموعه شرکت تسلا است. با این حال مجموعه نیو با فروش 7 هزار و 7 دستگاه خودرو در ماه آخر سال 2020، رکورد جدیدی را ثبت کرده و رشد 121 درصدی نسبت به زمان مشابه در سال 2019 داشت.

شرکت چینی نیو سال 2014 با سرمایه گذاری ویلیام لی فعالیت خود را آغاز کرد. اولین محصول این مجموعه، سوپر اسپرت برقی ای‌پی9 بود. این شرکت با هدف تولید مدل‌های مختلف خودروهای تمام برقی در چین فعالیت خود را آغاز کرد. این مجموعه دو سال پیش به منظور انجام برنامه‌های جدید خود برای فروش خودروهایش و ارائه خدمات در چین و برخی کشورهای اروپایی، یک میلیارد دلار سرمایه جذب کرد.

مرتبط با : خودروسازی نیو
نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز