بیشترین صادرات ترکیه به کدام کشور است؟

صادرات ترکیه-کاماپرس

ترکیه از کشورهایی است که صادرات خود را روی اقلام متنوعی متمرکز کرده است. از آنجایی که این کشور جزو واردکنندگان نفت و گاز محسوب‌ می‌شود، اهداف استراتژیکی برای صادرات اقلام مختلف و رشد اقتصادی خود در نظر دارد.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازرگانی خارجی، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، مهم‌ترین هدف ترکیه از صادرات، رسیدن به مبالغی بالغ بر 500 میلیارد دلار تا سال 2023 است. در این سال ترکیه صدمین سالگرد استقلال خود را جشن‌ می‌گیرد.

صادرات ترکیه-کاماپرس

بیشترین سهم صادرات ترکیه مربوط به چه کالاهایی است؟

ترکیه در سال‌های اخیر توانسته میزان صادرات خود را در حوزه‌های مختلف رشد دهد. این کشور در سال 2018 توانست نسبت به سال قبلش بیش از 10 درصد رشد صادراتی را تجربه کند و درآمد صادرات خود را به 156 میلیارد دلار برساند. جالب است بدانید که در سال 2018، کشور ترکیه در جایگاه دوم برترین کشورهای صادراتی دنیا قرار گرفت.

آریاک سفر

بیشتر بخوانید:

محصولاتی که ترکیه صادر‌ می‌کند، مربوط به یک حوزه نیستند. در واقع تنوع محصولات صادراتی این کشور توانسته چنین ارقام چشمگیری را مهیا کند. جالب اینکه کالاهای صادارتی این کشور به کشورهای مختلف، متفاوت است. به عنوان مثال محصولات صادراتی ترکیه به آلمان متفاوت از محصولات صادراتی به افغانستان و خاورمیانه هستند. از بین کالاهای صادراتی متنوع این کشور، صنایع زیر بیشترین درآمد صادراتی را برای ترکیه فراهم کردند.

صنعت خودروسازی

خودروسازی ترکیه در طول 12 سال گذشته، همیشه جایگاه نخست صادرات این کشور را از آن خود کرده است. بسیاری از برندهای معتبر دنیا از جمله تویوتا، بنز، رنو و فورد در این کشور کارخانه تولیدی دارند.

صنعت پوشاک

یکی از مهم‌ترین صنایع صادراتی ترکیه، پوشاک و البسه است. لباس‌های ترک با کیفیت قابل قبول در سرتاسر دنیا طرفداران زیادی دارند. ترکیه توانسته در صادرات این اقلام، رتبه چهارم صادرات لباس به اتحادیه اروپا و بریتانیا را بعد از چین، بنگلادش و آلمان از آن خود کند. صادرات پوشاک از ترکیه به کشورهایی نظیر روسیه و ایران نیز سهم زیادی دارد.

صادرات ترکیه-کاماپرس

صنعت لوازم خانگی

یکی دیگر از صنایع پرطرفدار صادراتی ترکیه، انواع لوازم خانگی هستند. مهم‌ترین مقصد صادرات این اقلام را کشورهای اروپایی تشکیل‌ می‌دهند. کشورهایی نظیر انگلیس، آلمان، ایتالیا، اسپانیا، فرانسه و البته قطر، بیشترین سهم صادرات لوازم خانگی ترکی را دارند.

بیشترین صادرات ترکیه به کدام کشورهاست؟

به طور کلی کشورهای اروپایی و عضو اتحادیه اروپا، بیشترین نقش را در بالا بردن درامد صادراتی ترکیه بازی‌ می‌کنند. از بین کشورهایی که ترکیه بیشترین صادرات را به آنها دارد،‌ می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. کشور آلمان – در سال 2017 این کشور نزدیک به 15 میلیارد دلار در صادرات ترکیه سهم داشته است؛ این مبلغ در سال‌های اخیر به بیش از 18 میلیارد دلار رسیده است.
  2. کشور انگلیس – خودرو بیشترین محصول صادراتی به انگلیس است. به جز خودرو، پوشاک، لوازم خانگی و محصولات نساجی بیش از 11 میلیارد دلار درآمد ترکیه از محصولات صادراتی به انگلیس بوده است.
  3. امارات متحده عربی – در بین کشورهای عربی، امارات بیشترین سهم درآمد صادراتی ترکیه را دارد که این مبلغ به بیش از 11 میلیارد دلار‌ می‌رسد.
  4. کشور عراق – این کشور هم بیش از 10 میلیارد دلار از درآمد صادراتی ترکیه را تشکیل‌ می‌دهد.
  5. ایالات متحده آمریکا – انواع محصولات خودرویی، سیمان، مس و پلاستیک بیشترین محصولات صادراتی ترکیه به آمریکا بودند که نزدیک به 10 میلیارد دلار درامد برای این کشور ایجاد کردند.

الوبیزنس

برای واردات و صادرات، در عمل باید فرآیندها و فعالیت‌های مختلفی را طی کرد که این کار بدون استفاده از نظر مشاوران خبره و کارکشته امکان‌پذیر نیست.

الوبیزنس به عنوان اولین پلتفرم مشاوره کسب‌وکار ایران به شما کمک می‌کند بهترین مشاوران صادرات و واردات را انتخاب و به شکل حضوری، تلفنی با آنلاین با آنها مشورت کنید.

انتهای پیام

نرم افزار حسابداری
همراه مکانیک-کاماپرس
آریاک سفر
ایمالز
آیرومارت-کاماپرس
کاراپلاس-کاماپرس
آسیاتک
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز