صاحبان خودروهای لاکچری گوش به زنگ باشند

خودرو لوکس-کاماپرس
لست سکند

قرار است سازمان امور مالیاتی به سراغ صاحبان خودروهای بالای یک میلیارد تومان برود.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار خودرو، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، داوود منظور رییس این سازمان گفته است، در تغییرات رخ داده سازمان امور مالیاتی در بحث اخذ مالیات ازخودرو، قرار است به سراغ صاحبان خودروهای بالای یک میلیارد تومان برویم. شاید این موضوع برای سرمایه‌­گذاری در بازار خودرو جذاب باشد.

با این شرایط شاید تمایل به خرید و فروش خودروهای کمتر از یک میلیارد بیشتر شود. پیش­تر جمع ارزش خودروهایی که در مالکیت فرد بود مبنای این مالیات محاسبه می­‌شد. اما درحال حاضر این رویه تغییر کرده و توانسته پرونده‌‌های مالیاتی را از ۱۷۰ هزار پرونده به ۷۷ هزار پرونده کاهش دهد.

وی با اعلام اینکه برنامه وصول مالیات خودروهای لوکس همچنان ادامه دارد، گفت: تا به این لحظه 200 میلیارد تومان از این مالیات پرداخت شده است و در تلاش برای وصول مبالغ دیگر هستیم.

راز آسمان پایتخت

پیش‌­بینی‌­ها بر این است این تغییر بازار خودروهای زیر یک میلیارد تومان را اندکی داغ کند. بازار خودرو در یک سال اخیر با نوسانات بسیاری همراه بوده که گاها آن را در حالت راکد نگه داشته است. حالا شاید با این تصمیم کمی بازار به تکاپو افتد.

قبل از این تغییر نیز در بحث مالیات خودروهای صفر کیلومتر نیز تغییراتی ایجاد و مشخص شد که خودروسازان باید بدون کمک از خریدار مالیات خودروی فورخته شده را پرداخت کنند.

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز