شیر دوباره گران شد

قیمت شیر دوباره افزایش یافت. در یک هفته گذشته این دومین بار است که شیر گران می شود.

به گزارش کاماپرس، روز چهارشنبه ۲۸ آبان ماه اعلام شد قیمت هر کیلو شیر خام ۴ هزار و ۱۵۰ تومان شده است. حالا این قیمت دوباره بیشتر شده است. قیمت هر کیلو شیر خام از طرف ستاد تنظیم بازار برای هر کیلو ۴ هزار و ۵۰۰ تومان است. دامداران معتقدند به دلیل بالا رفتن هزینه های تولید همین قیمت هم به صرف آنها نیست. همین موضوع باعث شده سرانه مصرف لبنیات در سال های اخیر کاهش محسوسی داشته باشد.

علی احسان ظفری مدیر عامل اتحادیه تعاونی های لبنی درباره دلایل گرانی قیمت لبنیات می گوید:« با توجه به افزایش قیمت نهاده های دامی، شیرخام، حمل و نقل و سایر مواد اولیه قیمت محصولات لبنی به ناچار ۲۵ درصد افزایش یافته است.هرچه قدر قیمت لبنیات افزایش یابد، تقاضا برای خرید در بازار کاهش می یابد که این امر آسیب جدی به صنعت وارد می کند.»

اخبار مهم مرتبط را بخوانید

 

آریاک سفر

مدیر عامل اتحادیه تعاونی های لبنی درباره علت اختلاف قیمت شیربطری در برندهای مختلف می گوید: «عرضه شیر بطری با نرخ های متفاوت تحت اسم های عجیب و غریب تخلف محسوب می شود، به همین خاطر انتظار داریم کارخانه های لبنی کمی به خود آیند چرا که خانوارها توان این قیمت ها را ندارند.»

به گفته ظفری با وجود افزایش مجدد قیمت لبنیات، دولت به منظور حمایت از اقشار ضعیف جامعه اختلاف ارز ۴۲۰۰ تومانی و ارز آزاد را باید به سه قلم شیر، ماست و پنیر اختصاص دهند و قیمت سایر محصولات لبنی را آزاد کنند چرا که عمده نیاز دهک های پایین جامعه این سه قلم‌محصول لبنی است که متاسفانه دولت وارد نمی شود.

ظفری با بیان اینکه مردم از لبنیات گریزان هستند، به باشگاه خبرنگاران جوان می گوید:« با افزایش قیمت لبنیات این پیشنهاد را به دولت داده ایم که اگر بستر را به گونه ای فراهم کنند که افراد ۳۰ درصد قیمت تمام شده را بابت سه قلم اصلی شیر، پنیر و ماست پرداخت کنند، تغییری در میزان مصرف نخواهیم داشت که علت مقابله با این موضوع را دولتی ها باید پاسخ دهند.»

برای دسترسی سریعتر به اخبار مهم  روز، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز