شیرین عسل به شعار از دانه تا قفسه تحقق بخشید

گروه صنايع غذايي شيرين عسل تنها گروه صنعتي متشكل در زمينه توليد انواع شيريني و شكلات و محصولات كاكائو مي باشد كه محصولات متنوع و مرغوبي را براي قشر وسيعي از مصرف كنندگان و طيف گسترده اي از مشتريان توليد و توزيع مي نمايد.

به گزارش کاماپرس، گروه صنايع غذايي شيرين عسل با سرمايه گذاري وسيع خود در صنايع توليد كننده مواد اوليه و بسته بندي و همچنين در شبكه هاي توزيع و فروش در داخل و خارج كشور، از معيارهاي منحصر بفرد يك مجموعه متشكل صنعتي پيشتاز كه شعار ” از دانه تا قفسه ” را پيشه خود ساخته است بهره مند مي باشد.

با توجه به اینکه این گروه یک مجموعه کشت و صنعت را در آذربایجان شرقی ایجاد کرد، زنجیره‌ای از دامداری و مرغداری و پس از آن تولید خوراک دام، کارخانه‌های تولید رب گوجه‌فرنگی، لبنیات و بستنی و… نیز ایجاد شدند که انگیزه اولیه این حرکت، تولید محصولاتی مانند تخم‌مرغ و شیر باکیفیت برای تضمین کیفی تولیدات شرکت شیرین عسل بود که البته با برنامه‌ریزی لازم، ظرفیت تولید اقتصادی تدارک و ایجاد شد تا محصولات مازاد قابل عرضه به بازار باشد. یونس ژائله  رئیس هیات‌مدیره این گروه در رابطه با سیستم توزیع در گفت و گو با دنیای اقتصاد می‌گوید: ایجاد فروشگاه‌های زنجیره‌ای در ابتدای امر چون ایده جدیدی بود و پیش از آن تجربه مشابهی نداشتیم، یک نوع نمایش به‌نظر می‌رسید، اما به تدریج و با افزایش تنوع محصولات توانست ویترین محصولات شرکت بشود و با توجه به تعصب و وفاداری که مصرف‌کنندگان نسبت به محصولات داشتند، این اقدام توانست سبد کاملی از محصولات را در اختیار مصرف‌کننده قرار دهد. اکنون این فروشگاه به تدریج به جایگاهی رسیده که به‌زودی خواهد توانست همه محصولات و مایحتاج خانوار را در اختیار خریدار قرار دهد. اکنون در سبد محصولات همسایه آریا محصولاتی مانند برنج، گوشت، روغن، خرما و میوه‌جات نیز اضافه شده‌اند که بیشتر آنها تولید شیرین عسل هستند و برخی هم از سایر تولیدکنندگان تامین می‌شود که باعث می‌شود غالب محصولات مورد نیاز خانوار در دسترسشان قرار بگیرد.

صادرکننده نمونه
این گروه در سال‌های پیاپی به‌عنوان صادرکننده نمونه شناخته شده و موفق شده در صنعت تولید شیرینی و شکلات اولین مدال صادرات را دریافت کند و بیش از ۶۵ کشور در فهرست کشورهای طرف صادراتی این شرکت قرار دارند. کشورهای همسایه و حاشیه خلیج فارس بیشترین سهم را در اختیار دارند. همچنین به هند، چین، پاکستان و کشورهای آسیایی و آفریقایی و حتی اروپایی هم صادرات انجام می‌شود که البته هرچند سهم هر کشور به تناسب متغیرهای سیاسی با تغییر و چالش روبه‌رو است، اما در مجموع نتایج قابل‌قبولی حاصل شده است.

تامین مواد اولیه شرکت  ۷۰ درصد داخلی است
در این بین محصولات صنعت غذا مانند برخی افزودنی‌ها و نگهدارنده‌ها عمدتا وارداتی‌اند و تولیدکنندگانی در دنیا وجود دارند که این مواد را به‌صورت انحصاری (چه انحصار تولید و چه انحصار تکنولوژی) تولید می‌کنند و از طرفی تولید برخی از این محصولات در داخل توجیه اقتصادی ندارد و بنابراین از طریق واردات تامین می‌شوند. البته در کل، واردات این دسته از کالاها با تناژهای محدودی صورت می‌گیرد و اثر قیمتی زیادی بر قیمت تمام شده نمی‌گذارند.

آریاک سفر

تامین مالی واقعی شرط حضور در بورس است
این شرکت اگرچه هنوز در بازار سهام حضور ندارد، اما مدیران آن نسبت به موضوع بورس بی‌تفاوت نیستند. مدیرعامل شیرین عسل در این رابطه معتقد است در شرایط کنونی که بازار از پویایی مناسبی برخوردار است، دو شرط باید حاکم باشد. نخست اینکه سیاست‌هایی باید اعمال شود که پویایی این بازار به‌صورت منطقی و به دور از تهدید حبابی شدن آن ادامه یابد و از طرف دیگر این بازار منشأ و منبع تامین مالی برای واحد تولیدی باشد. اما اگر قرار است جایی برای بازی‌های بورسی باشد و منابع در اختیار تولید و نقدینگی و گردش سرمایه نباشد، ضرورتی برای حضور دیده نمی‌شود.

برای دسترسی سریعتر به اخبار مهم  روز، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

انتهای پیام

مرتبط با : شیرین عسلیونس ژائله سعدآباد
نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

2 دیدگاه برای “شیرین عسل به شعار از دانه تا قفسه تحقق بخشید

  1. شاهین گفته:

    احسنت و هزاران آفرین!
    افرادی مثل جناب ژائله قطعا دستان خدا هستند روی زمین که با ریسک سرمایه خود، امید هزاران انسان دیگر می‌شوند و به آن‌ها و خانواده‌هایشان آسایش و امنیت هدیه می‌دهند.
    و برای خودم متأسفم که نتونستم برای دیگران مفید باشم! ولی از خدا می‌خوام به خودش و عزیزانش سلامتی و طول عمر بده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز