شفاف سازی بازار تولید محتوا با راه اندازی رگولاتوری

لست سکند

مشاور کمیسیون فاوای اتاق بازرگانی با اشاره به مشخص شدن بحث تولید محتوا در دوران شیوع کرونا، اظهار کرد: تقویت بازار تولید محتوا نیازمند آن است که کانون های تولید محتوا ایجاد و از سوی دیگر رگولاتوری بخش تولید محتوا راه اندازی شود.

به گزارش کاماپرس، شیوع کرونا موجب افزایش فعالیت کسب وکارهای آنلاین و تلاش این کسب وکارها در راستای جذب مخاطبان با ابزار محتوا شد. این شرایط ضمن مشخص کردن ضرورت تولید محتوای موثر برای جذب مخاطب و مشتری، ضعف های این حوزه را نیز آشکار کرد.

بسیاری از کسب وکارهایی که پیش از این در حوزه تولید محتوا سرمایه گذاری کرده بودند در شرایط کرونایی از سرمایه گذاری خود نتیجه گرفتند و موفقیت آنها نظر سایر کسب وکارها را نیز به حوزه تولید محتوا جلب کرده است.

بازارهای هدف محتوا باید شناسایی شوند

راز آسمان پایتخت

حمیدرضا احمدیان مشاور فاوای اتاق بازرگانی در این باره به ایرنا گفته است: بازار تولید محتوا یک ابزار جدی در داخل و همچنین خارج از کشور برای پسا کرونا است هرچند که این بازار خود را در دوره کرونا نیز نشان داد. از همین رو باید تلاش کرد تا این بازار بیش از گذشته تقویت شود. تقویت این بازار نیازمند آن است که کانون های تولید محتوا ایجاد و از سوی دیگر رگولاتوری بخش تولید محتوا راه اندازی شود و بازارهای هدف را شناسایی و سپس تسهیلگران اتصال به این بازار را تقویت کنیم. البته این لزوما به معنای راه اندازی پلترفم های فروش محتوا نیست. زیرا شاید تنها این تصور وجود داشته باشد که حتما باید یک پلتفرم راه اندازی شود و محتوا بفروشند. اما این تنها یک بخش از حلقه تولید محتواست. ما هرچه بیشتر برروی شفافیت کار کنیم و این موضوع با فرهنگسازی و آموزش همراه شود، پایداری مد نظر بهتر رخ خواهد داد.

وی این را هم گفت که طی چند وقت اخیر آمار استفاده از شبکه های اجتماعی افزایش یافته است از همین رو نیازمند آن هستیم که محتوای مناسب در شبکه های اجتماعی ایجاد شود تا کاربران در آن باقی بمانند. پس میتوان گفت که باید برروی مراکز نوآوری محتوا کار جدی صورت گیرد.

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز