شعر خوانی تحریک آمیز اردوغان با واکنش تند ظریف مواجه شد

​ اردوغان با شرکت در رژه پیروزی ارتش جمهوری آذربایجان بر ارمنستان در جنگ اخیر قره باغ ، قطعه شعری خواند که تحریک آمیز و مداخله جویی در امور داخلی ایران به شمار می آید.

به گزارش کاماپرس، شعرخوانی تحریک آمیز اردوغان در رژه ارتش آذربایجان در حالی صورت گرفت که ایران در طول جنگ اخیر قره باغ با اتخاذ موضعی اصولی بر لزوم خروج نیروهای ارمنی از مناطق اشغالی قره باغ تاکید کرده و رهبر معظم انقلاب نیز به صراحت بر ضرورت آزادسازی مناطق اشغالی آذربایجان از سوی ارمنستان تاکید کردند.

خبرگزاری اسپوتنیک روسیه در این باره نوشت،: محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران به شعرخوانی رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه در رژه پیروزی ارتش جمهوری آذربایجان در باکو که برخی در تهران آن را یک کار ضد ایرانی می نامند، پاسخ داد.

بر اساس این گزارش ظریف در حساب توییتری خود نوشت: «به اردوغان نگفته بودند شعری که به غلط در باکو خواند مربوط به جدایی قهری مناطق شمالی ارس از سرزمین مادریشان ایران است!

آیا او نفهمید که علیه استقلال جمهوری آذربایجان سخن گفته است؟

آریاک سفر

هیچکس نمی‌تواند در باره آذربایجان عزیز ما صحبت کند.»

شایان ذکر است؛ که اردوغان در رژه پیروزی ارتش جمهوری آذربایجان در باکو قطعه‌ای از ترانه ارس (آراز) را خواند.

در واقع اردوغان رئیس جمهور ترکیه روز پنجشنبه در جشن پیروزی جنگ قره‌باغ در باکو، شعری در رابطه با “رود ارس” خواند که در آن شعر مردم خطه آذربایجان ایران خطاب قرار می گیرند. این شعر که به زبان ترکی است یکی از نمادهای جدایی طلبی پان ترکیست ها است.

این شعرخوانی اردوغان، با واکنش تند کاربران ایرانی در فضای مجازی از جمله در توییتر نیز مواجه شده است. کاربران ایرانی در فضای مجازی خواهان برخورد جدی وزارت خارجه و محمدجواد ظریف با این اظهارات  مداخله جویانه رییس جمهور ترکیه شدند.

 

 

نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز