هر آنچه لازم است درباره شستشوی مبل با دستگاه بدانید!

شستشوی مبل

شستشوی مبل یکی از دغدغه‌هایی است که تمام افراد با نزدیک شدن به سال نو با آن مواجه می‌شوند. از آن‌جایی که مبل یک وسیله مهم در منزل است، باید شستشوی آن به دقت انجام شود تا پارچه آسیبی نبیند. اما چگونه این کار ممکن می‌شود؟

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازارها، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، شستشوی اشتباه مبل، می‌تواند به پارچه آن آسیب برساند و هزینه‌های زیادی را بر دوش فرد قرار دهد. خوشبختانه روش‌های مطمئن‌تری برای شستشوی مبل وجود دارد که خیال افراد را بابت سالم ماندن مبل‌شان بعد از شستشو راحت می‌کند. مبل‌شویی با دستگاه یکی از این روش‌ها است که مبل را مانند روز اول درخشان خواهد کرد.

شستشوی مبل با دستگاه چیست و چگونه انجام می‌شود؟

دستگاه مبل‌شویی دو دو نوع خانگی و صنعتی در بازار وجود دارد. از نوع خانگی آن برای شستشوی مبل به صورت عمیق استفاده می‌شود. این دستگاه تمام گردوغبار نهفته در مبل را بیرون می‌کشد و آن را زیبا می‌کند. البته، بسیار مهم است که چه کسی این کار را انجام می‌دهد. اگر فرد تخصص لازم را در شستشو نداشته باشد، ممکن است مبل به طور یکنواخت شسته نشود و لکه‌های بدتری بر روی آن ایجاد کند.

دستگاه‌های مبل‌شویی شوینده را روی سطح مبل می‌پاشد و آب کثیف را داخل مخزن می‌کشد. لازم به ذکر است از شوینده‌های مخصوص استفاده می‌شود تا پارچه مبل آسیب نبیند و به صورت عمیق تمیز شوند. علاوه بر این، دستگاه مبل‌شویی دارای قدرت مکش بسیار قوی است که کل آب را به درون خود می‌مکد.

آریاک سفر

شستشوی مبل

شستن مبل دارای استانداردهای مشخصی است که باید رعایت شود. این‌جاست که اهمیت اپراتوری که وظیفه شستشوی مبلمان را دارد، مشخص می‌شود. درصورتی که اپراتور در کارش کوتاهی و یا اشتباه کند ممکن است پارچه مبل آسیب ببیند. برای مثال، استفاده از شوینده‌های قوی و نامناسب برای پارچه مورد نظر، شستشوی بیش از حد، اجرا نکردن روش صحیح شستشوی مبل و… بر کیفیت پارچه تاثیرگذار است.

شستشوی مبل با دستگاه چه مزایایی دارد؟

همان‌طور که در بالاتر گفته شد، شستشوی نادرست مبل با اسفنج و مواد شوینده بی‌کیفیت، به پارچه آن آسیب جدی وارد می‌کند. حتی ممکن است لکه‌ها روی سطح مبل عمیق‌تر و پایدارتر شوند. تا جایی که از بین بردن آن‌ها دشوارتر از قبل شود. تمام این‌ها باعث کوتاه‌تر شدن طول عمر مبل و از بین رفتن کیفیت آن می‌شود. علاوه‌بر این، در شستشوی دستی بسیار طول می‌کشد تا مبل خشک شده و بتوان از آن مجددا استفاده کرد.

برخی از مزایای شستن مبل با دستگاه عبارتند از:

  • عدم نیاز به جابجایی مبلمان
  • ضدعفونی کردن مبلمان
  • دردسر کمتر و هزینه مناسب
  • از بین رفتن لکه‌های سخت
  • افزایش طول عمر مبل
  • قابل استفاده برای انواع پارچه‌ها

برخی از افراد معتقدند که شستشوی مبل با دستگاه به پارچه آسیب می‌رساند. باید بگوییم که این حرف کاملا اشتباه است. اگر شستشوی مبل به فردی متخصص و باتجربه سپرده شود، مبل نه تنها آسیبی نخواهد دید، بلکه مانند روز اول تازه و نو می‌شود. مزایای این روش شستشو آن‌قدر زیاد است که در روزهای پایانی سال، افراد زیادی از آن استفاده می‌کنند.

قبل از شستشوی مبل به چه نکاتی توجه کنیم؟

نکته‌ای که باید به آن توجه داشت، جنس پارچه مبل برای شستشو است. قبل از اقدام برای شستن مبل، باید از مقاومت پارچه اطمینان حاصل شود. این روزها پارچه‌های مبلی در انواع متنوعی در بازار وجود دارند که بهترین آن‌ها از نظر مقاومت برای شستشو عبارتند از: انواع پارچه‌های کتان، ژاکارد، مخمل، ساتن، جیر، کنف و انواع پارچه‌های ضدلک و ضدآب.

باید توجه داشت که بعد از شستشوی مبلمان، تا 4 ساعت نباید از آن استفاده کرد؛ وگرنه ممکن است الیاف آن آسیب ببیند و مبل مجددا کثیف شود. در چنین شرایطی تمیز کزدن دوباره آن بسیار سخت خواهد بود؛ چراکه آلودگی به عمق مبل نفوذ پیدا می‌کند. بنابراین اگر فرزند کوچک در خانه باشد، باید بسیار احتیاط کرد.

یکی دیگر از مواردی که باید قبل از شستشوی مبل به آن دقت داشت، مرکزی است که این کار به او سپرده می‌شود. مجموعه‌های مختلفی در سراسر کشور در این حوزه فعال هستند. اما همان‌طور که گفته شد، شستشوی نادرست مبل می‌تواند به آن آسیب برساند. بنابراین انتخاب یک مجموعه کاربلد و مطمئن برای این کار، ضروری است.

انتهای پیام

مرتبط با : تهران واشینگ
نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز