«شستا» و «نوری» حریف «فارس» و «فملی» نشدند؛ سایپا بازنده بزرگ امروز بورس

بورس امروز صحنه نوعی جدال بین چند سهم بزرگ و شاخص ساز بود به صورتی که شستا ، نوری و فولاد با تلاش بازارگردانان خود به رشد شاخص کمک می کردند اما فارس، فملی ، شپنا و وغدیر به لنگر شاخص تبدیل شده بودند. نهایتا زور نمادهای شاخص ساز مثبت به نمادهای بزرگ منفی نچربید و شاخص کل بورس 4 هزار واحد دیگر عقب نشست.

به گزارش کاماپرس، بازار سهام امروز شاهد تلاش بازارگردانان چند نماد شاخص برای جمع آوری صف فروش این نمادها بود و گرچه این تلاش تا حدی جواب داد اما فشار فروش در تعداد دیگری از سهام های بزرگ به صورتی افزایش یافت که اثر جمع شدن صف فروش سهام های بزرگ دیگر را کاملا خنثی کرد.

شاید اگر حقوقی های نمادهای فارس، فملی، شپنا و وغدیر هم در جمع آوری صف فروش این سهام ها مشارکت فعالانه تری از خود نشان می دادند و به طور کلی حرکت های حمایتی حداقل در مورد چند نماد بزرگ بازار با هماهنگی بیشتری انجام می شد، بازار امروز کمی به وضعیت ثبات و تعادل نزدیک می‌شد.

اخبار و گزارش های میدانی از بازار ارز نیز امروز می توانست به تثبیت بازار بورس کمک کند چرا که قیمت دلار امروز در بازار آزاد با رشد حدود 150 تومانی به 25 هزار و 50 تومان رسید اما این میزان رشد قیمت ارز نتوانست بورس بازان را درمورد ادامه دار بودن روند رشد نرخ ارز که یکی از مهم ترین محرک های بورس است، متقاعد کند.

سایپا با صف فروش آغاز کرد و با صف فروش به کار خود خاتمه داد

آریاک سفر

فرارو گزارش کرده است که سهام گروه خودروسازی سایپا امروز از معدود نماد‌های بزرگ بازار سهام بوده که صف فروش آن از ابتدا تا انتها پابرجا مانده است. سهامداران سایپا امروز 96 میلیارد تومان سهام این شرکت را برای فروش عرضه کردند بدون آن که خریداری برای این سهم ها پیش قدم شود.

ناگفته نماند بورس امروز دو برنده تکراری هم داشت چرا که نمادهای غگیلا و شصدف درست مثل روز‌ قبل و البته روزهای قبل تر، تنها نماد‌های دارای صف خرید سنگین در بازار بودند. البته برندگان بورس هم در چنین روزهای بی رونقی صف خرید پر و پیمانی ندارند به صورتی که ارزش صف خرید غگیلا حدود ۴۸ میلیارد و ارزش صف خرید شصدف حدود ۱۴ میلیارد تومان بود.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار مهم روز، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

انتهای پیام

نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز