شستا فدارسیون فوتبال را به دادگاه کشاند!

مسئولان شرکت سرمایه‌گذاری تأمین اجتماعی (شستا) که بخشی از بدهی ویلموتس را پرداخت کرده بودند حالا و در پی عدم تسویه بدهی، علیه فدراسیون از دادگاه حکم گرفته‌اند.

به گزارش کاماپرس؛ فدراسیون فوتبال در آستانه اتفاقی بزرگ قرار دارد و بدهی‌های فدراسیون سر به فلک کشیده است. از پرداخت نشدن حقوق اسکوچیچ و پاداش تیم‌های ملی گرفته تا عدم تخصیص بودجه برای برگزاری اردوی تیم‌های ملی و بدهی‌های کلان به آژانس‌های هواپیمایی و اشخاص حقیقی و حقوقی و بدهی مالیاتی ، تا امروز که بحث بدهی دومیلیون یورویی فدراسیون به شستا خبرساز شده است. دومیلیون یورویی که یکی از شرکتهای زیرمجموعه شستا (هدلینگ سرمایه‌گذاری سازمان تامین اجتماعی) بابت طلب ویلموتس به فدراسیون قرض داد و حالا بعد از گذشت 4ماه، فدراسیون توان پرداخت آن را ندارد. به نوشته شهروند؛ حالا تأمین اجتماعی فدراسیون را محکوم کرده و مدیران فوتبال باید ٣٠‌میلیارد تومان بدهی شستا را دو برابر پس بدهد.
پرداخت بدهی ویلموتس توسط یک شرکت پتروشیمی !

به نوشته شهروند؛ وقتی مارک ویلموتس در آستانه بازی تیم‌ملی با عراق رسما با نامه‌‌نگاری با فدراسیون و فیفا به علت دریافت‌نکردن مطالبات خود اقدام به فسخ یک‌طرفه قرارداد کرده بود،‌ مدیران فدراسیون با مساعدت وزارت ورزش و مسئولان دولت در آن مقطع توانستند مشکل تسویه حساب با ویلموتس را حل‌کنند. فدراسیون رسما اعلام کرده بود که به علت تحریم‌های آمریکا علیه جمهوری اسلامی ایران چند‌میلیون دلار پول بلوکه‌شده در فیفا دارد که تحت هیچ شرایطی نمی‌تواند آن را دریافت کند. درنهایت با ورود وزیر ورزش تصمیم گرفته می‌شود یکی از شرکت‌های وابسته به شستا دو‌میلیون یورو طلب ویلموتس را پرداخت کند. به این ترتیب با رایزنی و استعلام صورت‌گرفته مشخص می‌شود که شرکت پتروشیمی فن‌آوران چنین مبلغی در حساب خود دارد و این پول از دوبی به زراعت بانک استانبول منتقل و تسویه حساب با ویلموتس انجام می‌شود.

مطالب مرتبط را بخوانید:

رای دادگاه  برای توقیف اموال فدراسیون

آریاک سفر

همان‌طور که انتظار می‌رفت مدیران فدراسیون در موعد مقرر که 31 تیرماه بود، نتوانستند پول شستا را پس بدهند. در این مدت با مساعدت مسئولان دولت و وزارت ورزش چند باری از شستا برای تسویه حساب وقت گرفته شده است. منتهی باز هم مدیران فدراسیون در تأمین ارز مورد نیاز برای تسویه حساب ناکام بوده‌اند. درنهایت وقتی فشار برخی نمایندگان مجلس و سازمان بازرسی بیشتر شد،‌ شستا مجبور شد برای تسویه حساب با فدراسیون اقدامات قانونی انجام بدهد. به این ترتیب در مرحله نخست چک دو‌میلیون یورویی برگشت زده و سپس در مجتمع قضائی شهید صدر تهران شکایتی علیه فدراسیون فوتبال ثبت شد که شنیده می‌شود به رأی علیه این مجموعه ختم و حتی دستور توقیف اموال هم صادر شده است.

 

انتهای پیام

مرتبط با : شستا
نرم افزار حسابداری
همراه مکانیک-کاماپرس
آسیاتک
کاراپلاس-کاماپرس
آریاک سفر
آیرومارت-کاماپرس
ایمالز
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز