شستا یا فارس، تاثیر گذارترین نماد بورسی کدام است؟

با اینکه بزرگترین شرکت بورسی ایران هلدینگ صنایع پتروشیمی خلیج فارس با نماد فارس است، ‌اما خیلی از سهامداران حقیقی شستا را بزرگترین شرکت بورسی می دانند.

به گزارش کاماپرس، شستا و فارس دو غول بزرگ بازار بورس هستند. با اینکه ارزش بازار فارس نزدیک به دو برابر شستاست، اما خیلی از سهامداران حقیقی بر این باورند که شستا بزرگترین شرکت بورسی است.

اخبار مهم مرتبط را بخوانید 

شاخص کل بورس امروز با ۸ هزار و ۴۹۶ واحد رشد به یک میلیون و ۴۴۴ هزار واحد بازگشت.شاخص‌کل هم وزن نیز با ۷ هزار و ۹۶۵ واحد رشد به ۴۶۰ هزار و ۳۸۸ واحد رسید. فارس، فملی، کگل، خودرو، اخابر، وپارس و شستا امروز تاثیرگذارترین شاخص‌های بورسی بودند. شستا رتبه دیروز خود در تاثیر گذار ترین نماد بورسی را به فارس داد.

در مقام مقایسه بازار روزانه ارزش بازار امروز نماد فارس ۳ هزار و ۷۰۸ میلیارد و ۴۰ میلیون ریال بود در حالی که ارزش بازار نماد شستا یک هزار و ۹۲۸ میلیارد ریال است.

آریاک سفر

حقیقی های فارس بیشتر فروشنده بودند

به گزارش صدای بورس، میزان خروج پول حقیقی در نماد فارس دومین روز دی ماه ۶ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان است. سهام این غول بورسی امروز با قیمت ۱۲هزار و ۸۱۰ ریال باز شد و در همان اوایل معاملات گشایش بازار به قیمت ۱۳ هزار و ۱۹۰ رسید و در ادامه وارد روند کاهشی شد و تا ۱۲ هزار و ۷۲۳ ریال نیز افت کرد. این نماد بورسی معاملات خود را با کاهشی ۲.۶۴ درصدی روی قیمت ۱۲ هزار و ۹۲۰ ریال پایان داد.

امروز در نماد فارس حقیقی‌ها بیشتر فروشنده بودند ۹۷.۳ درصد از سهام این شرکت بورسی را فروختند و ۷۵.۳ درصد خریدند.حقوقی‌ها تنها به خریدن ۲۴.۶ درصد از سهام فارس بسنده کردند.

اوج و فرود شستا در بازار بورس امروز

ارزش سهام شستا امروز ۲ اوج و یک فرود داشت. شستا با قیمت ۲۴ هزار ریال معاملات خود را شروع کرد. نقطه اوج اول ساعت ۹:۳۰ و با ۷۲۰ ریال افزایش نسبت به قیمت اولیه بود در میانه بازار ارزش شستا کاهشی شد و تا ۲۳ هزار و ۷۸۰ ریال نیز کاهش یافت.دوباره از ساعت ۱۱ :۲۰ دقیقه بازار جان گرفت و در ساعت ۱۱:۵۰ دقیقه نقطه اوج دوم و با ارزش سهام ۲۴ هزار و ۶۲۰ ریال ایجاد شد و در ادامه روند کاهشی پیش گرفت و با ۳۵۰ ریال ریزش نسبت به روز قبل با قیمت ۲۴ هزار و ۱۱۰ ریال معاملات خود را پایان داد.

شستا از زمان باز شدنش هر روز را در منفی سپری می کند. در حال حاضر این نماد هر روز به ارزش اولیه خود در روز عرضه نزدیک می‌شود و اکثر حقیقی‌های بازار در حال خروج از این سهم هستند به طوری که امروز بیش از ۴۲ میلیارد و ۷۳۰ میلیون تومان خروج پول حقیقی این این نماد انجام شد.

برای دسترسی سریعتر به اخبار مهم بازار بورس، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

مرتبط با : پتروشیمی خلیج فارسشستا
نرم افزار حسابداری
همراه مکانیک-کاماپرس
ایمالز
آریاک سفر
آیرومارت-کاماپرس
کاراپلاس-کاماپرس
آسیاتک
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز