شرکت سرمایه گذاری بوعلی؛ توانمند در واسطه گری مالی

لست سکند

شاید اولین تصویری که بعد از شنیدن کلمه سرمایه گذاری به ذهن خیلی از افراد برسد، بورس اوراق بهادار یا بانک‌ها باشند. به بیانی سرمایه و سرمایه گذاری در تصور ما ایرانی‌ها ارتباط نزدیکی با بورس دارد. اما سرمایه گذاری انواع بسیار زیادی دارد که فقط یکی از آن‌ها به بازار بورس و اوراق بهادار مربوط می‌شود و اخیرا هم جذابیت بیشتری برای عموم مردم پیدا کرده است.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار بورس اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

سرمایه گذاری در بورس به شکل خرید سهام انجام می‌شود. در بازار بورس واسطه‌هایی وجود دارند که به نیابت از افراد سهام می‌خرند. شرکت‌های سرمایه گذاری از واسطه‌‌های فعال این بازار محسوب می‌شوند. یکی از این شرکت‌ها که به منظور هدایت وجوه حاصل از پس اندازها و سرمایه گذاری افراد به بخش‌های موردنیاز کشور شکل گرفته، «سرمایه گذاری بوعلی» است. در ادامه کاماپرس به معرفی بهتر از این مجموعه برای علاقمندان و فعالان این حوزه می‌پردازد؛

دوره خدمات سرویسی تا سرمایه گذاری

شرکت سرمایه گذاری بوعلی در سال 1362 بسیار از موضوع سرمایه گذاری دور بود. این مجموعه به منظور فعالیت سرویس و تعمیر کلیه لوازم پزشکی آزمایشگاهی شکل گرفت و به همین دلیل هم در ابتدا «خدمات سرویس بوعلی» نام داشت. اما در سال 1379 یک تحول بزرگ برای این مجموعه رقم خورد و شرکت بوعلی با تغییر موضوع فعالیت خود به حوزه سرمایه گذاری، مجددا شروع به کار کرد. به همین دلیل در اوایل 1380، به موجب مصوبه مجمع عمومی فوق العاده، صاحبان سهام شرکت با عنوان کنونی آن موافقت کردند.

در حال حاضر فعالیت اصلی شرکت سرمایه گذاری و مشارکت در شرکت‌ها، طرح‌ها و واحدهای تولیدی و صنعتی، بازرگانی و خدماتی بیان شده است. به علاوه این مجموعه هر نوع عملیات مالی، پولی، بازرگانی و همچنین خرید و فروش کالا و سهام را در داخل و خارج از کشور و نیز سرمایه گذاری در املاک و ساختمان را انجام می‌دهد. سعید باقرزاده، از مجموعه توسعه دیدار ایرانیان، وظیفه هدایت این شرکت را بر عهده دارد.

راز آسمان پایتخت

تمامی تلاش‌های این مجموعه بر حفظ جایگاه آن در بین پنج شرکت برتر گروه واسطه گری مالی، از نظر بازدهی حقوق صاحبان سهام، استوار است.

ایستادن وبوعلی بر پله 13 هزار میلیارد ریالی

سال 1382 سرمایه گذاری بوعلی در سازمان بورس و اوراق بهادار پذیرش شد و سهام آن با نماد «وبوعلی» مورد معامله قرار گرفت. در حال حاضر این سهام از لحاظ ارزش بازاری روی پله 13 هزار و 764 میلیارد ریالی ایستاده است. از 3 میلیارد سهم موجود وبوعلی در بازار، 986 میلیون سهم در اختیار بانک دی قرار دارد. شرکت خدمات پشتیبانی توسعه دیدار ایرانیان و عمران و مسکن آباد دی هم به ترتیب دارنده 349 میلیون و 240 میلیون سهم وبوعلی هستند.

درآمد سود سهام سرمایه گذاری بوعلی در پایان سال مالی گذشته 799 هزار و 707 میلیون ریال اعلام شد که نسبت به سال 1398 مقدار 115 درصد افزایش پیدا کرد. سود پایه هر سهم نیز در انتهای سال مالی قبل، 2 هزار و 83 ریال بود.

این شرکت در اردیبهشت ماه جاری از فروش سهام‌های متعلق به خود، 70 میلیارد ریال سود کسب کرد. صنعت عرضه برق، گاز، بخار و آب گرم 34.3 درصد پرتفوی وبوعلی را تشکیل می‌دهند. این مجموعه در ماه مذکور، رشدی 645 میلیارد ریالی را رقم زد. به علاوه ارزش سهام‌های گروه فلزات اساسی متعلق به بوعلی، رشد 65 میلیارد ریالی را ثبت کردند.

این مجموعه در سال جاری سهام پنج شرکت بورسی را به ارزش مجموعا 97 میلیارد ریال خریداری کرده است. همچنین 100 میلیارد ریال سهام شرکت بازارگردانی گروه دی را از خارج بورس خریده است.

حرکت در جهت مدیریت کیفیت

این مجموعه به منظور دستیابی به اهداف خود طی چند سال گذشته، نسبت به طراحی و استقرار سیستم مدیریت کیفیت اقدام کرده است. در راستا اجرایی شدن این سیستم هم شرکت به حضور فعال در بازار سرمایه و کسب بالاترین بازده ممکن، بکارگیری تمام توان و استعداد به منظور بهبود ارزش منابع در اختیار، تحقق انتظارات سهامداران درخصوص بازده مورد انتظار و پرداخت سود نقدی در زمان مناسب و … توجه دارد.

مرتبط با : سرمایه گذاری بوعلی
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

3 دیدگاه برای “شرکت سرمایه گذاری بوعلی؛ توانمند در واسطه گری مالی

  1. M گفته:

    باسلام باتوجه به سوددهی بالاحدود ۲۰۰ تومان درسال ۹۹ بازهم ریزش بیش از ۶۰ درصدی نسبت به سال قبل دارد وسهامداران درزیان سنگین هستندوچراحقوقی شرکت بااین سوددهی وقیمت پایین سهم به فکر سهامداران خود که درزیان سنگین هستند نیستند وسهم رشدقابل ملاحظه ای نمیکند ونوسانی هست.

  2. قاسم گفته:

    سهم بسیار خوب و پرسودی هست و در بهترین قیمت ممکن قرار دارد .
    قیمت سهم وبوعلی انقدر خوب هست که اگر ثابت هم بمونه ۵۰درصد قیمت سهم سود مجمع میده بهت

  3. سعید آقابکلو گفته:

    باعرض سلام ببخشید من جز اولین خریداران سهام شرکت سرمایه گذاری بوعلی با کد خریدار۳۲ به نام سعید آقابکلودرسال۸۳ هستم که تعداد ۶۲۴ سهم خریدم بعداز سالها پارسال به شرکت جهت مشخص شدن وضعیت سرمایه مراجعه کردم ولی در نهایت متوجه نشدم الان تعدادسهامم چه تعدادی میخواستم دراین خصوص راهنمایی بفرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز