شرکت ذوب‌آهن بیستون پیشرو در تحقق شعار سال

ذوب آهن
لست سکند

شرکت مجتمع ذوب آهن بیستون در سال 1387 توسط گروه صنعتی بازرگانی شکری با هدف ایجاد اشتغال در منطقه، کاهش واردات و توسعه صنعت فولاد ایران عزیز، در راستای اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی و مطابق با چشم انداز 20ساله توسعه اقتصادی کشور با هدف ایجاد اشتغال، تاسیس گردید.

به گزارش کاما پرس، تحقق جهش تولید و توسعه نیازمند پویا بودن واحدهای تولیدی است و این پویایی با حرکت جمعی میسر می‌شود،‌ زنجیره ارزش فولاد به هم متصل هستند و از ابتدا تا انتهای زنجیره باید متعادل باشد تا بستر توسعه فراهم شود، وگرنه شاهد تورم در یک بخش و خلأ در بخش دیگر می‌شویم. با توجه به اینکه بخش عمده تولیدکنندگان صنعت فولاد شرکت‌های قدرتمندی هستند باید در تصمیم‌ها شرایط شرکت‌های کوچک‌تر هم در نظر گرفته شود.

رئیس هیات‌مدیره ذوب‌آهن بیستون با بیان مطالب فوق گفت: جهش تولید در شرایط بازار آزاد تحقق می‌یابد و ورود دولت به بازار فولاد و اعمال سیاست‌های کنترلی به‌خصوص در بورس کالا عامل نامتعادل بودن بازار فولاد است. جهانبخش شکری اظهار کرد: بخش‌خصوصی در این سال‌ها در نقاط خلأ تولید در صنعت فولاد وارد شده و در حال گسترش و توسعه خطوط تولیدی در کل زنجیره است و با این اقدام اشتغال پایداری را نیز ایجاد کرده که حفظ آن منوط به تصمیمات دولت است و اگر دولت در تصمیم‌گیری‌های خود از مشورت تشکل‌های این بخش نظیر خانه صنعت و معدن، اتاق بازرگانی و اتاق اصناف که متشکل از چندین انجمن و تشکل هستند، استفاده کند دیگر شاهد این‌همه تلاطم در بازار فولاد نیستیم.

وی تصریح کرد: متاسفانه باوجود اینکه همواره اعلام می‌شود که در تصمیم‌گیری‌ها از نظر بخش خصوصی استفاده می‌کنند، اما حتی در دیداری که رئیس‌جمهور با فولادسازان داشتند نه بخش‌خصوصی حضور داشت و نه به نمایندگان تشکل‌ها که حضور داشتند فرصتی برای صحبت داده شد.

به گزارش دنیای اقتصاد، شکری افزود: از دیگر مشکلاتی که تولیدکنندگان در شرایط فعلی با آن دست‌وپنجه نرم می‌کنند چند نرخی بودن نرخ ارز است؛ درحالی‌که دولت می‌تواند همانند زمان جنگ خود برای تامین کالای اساسی ورود کند و دیگر برای تامین کالای اساسی ارز با نرخ کمتر پرداخت نکند؛ چراکه چند نرخی بودن ارز رانت ایجاد می‌کند و تجربه نیز این را ثابت کرده است.

راز آسمان پایتخت

وی همچنین معتقد است قوانین پایدار در بخش صادرات می‌تواند منجر به صادرات پایدار و توسعه صادرات شود، درحالی‌ که برخی اوقات با اخذ تصمیمات ناگهانی و ابلاغ آن شوکی به بازارهای صادراتی وارد می‌شود که جبران آن ماه‌ها زمان می‌برد.

رئیس هیات‌مدیره ذوب‌آهن بیستون گفت: با افزایش نرخ ارز و بی‌ارزش شدن ریال اغلب ترجیح می‌دهند برای حفظ ارزش دارایی خود، ریال را به کالا تبدیل کنند. از همین‌رو تقاضا برای فولاد افزایش پیدا کرده وگرنه که ساخت‌وساز چندانی در کشور وجود ندارد که این‌همه تقاضا برای شمش و درنهایت میلگرد و تیرآهن مطرح می‌شود.

وی تاکید کرد: در چنین شرایطی تعیین دستوری قیمت‌ها و دخالت در بازار آن را از حالت تعادل خارج می‌کند و درحالی‌که طی چهار ماه ابتدای سال روند صادرات منفی بوده، نباید شاهد کاهش عرضه در بازار داخلی باشیم و از سویی صادرات باید به سمت محصولات نهایی باارزش افزوده بیشتر هدایت شود و کالاهایی نظیر سنگ‌آهن و شمش در صورت تامین نیاز داخل باید صادر شوند.

برای دسترسی سریعتر به اخبار مهم  روز، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

انتهای پیام

مرتبط با : ذوب‌آهن بیستون
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز