شرکت‌های بیمه چقدر به باشگاه مشتریان اهمیت می‌دهند؟

شرکت‌های بیمه تلاش زیادی می‌کنند تا با حفظ مشتریان فعلی و جذب مشتریان جدید سهم خود را از کیک این صنعت بیشتر و بیشتر کنند. با توسعه استفاده از تکنولوژی و ابزارهای مدیریتی جدید، استفاده از باشگاه مشتریان و نرم‌افزارهای مرتبط با آن در میان شرکت‌های بیمه رواج یافت.

باشگاه مشتریان می‌تواند به شرکت‌های بیمه کمک کند تا ارتباطی مداوم و موثر با مشتریان حقیقی و حقوقی خود داشته باشند. در این گزارش به‌صورت اجمالی و کلی، به بررسی وضعیت باشگاه مشتریان شرکت‌های بیمه ایرانی و خدمات آن‌ها پرداخته می‌شود.

به‌دلیل اینکه فعالیت باشگاه مشتریان در فضای وب صورت می‌گیرد، در این گزارش، ابتدا جایگاه باشگاه مشتریان بیمه‌ها در موتور جستجوی گوگل مورد بررسی قرار گرفت؛ با جستجوی عبارت «باشگاه مشتریان بیمه» در گوگل، به‌ ترتیب لینک ورود به صفحه‌های بیمه کارآفرین، بیمه ملت، بیمه ایران، بیمه کوثر و بیمه سرمد مشاهده می‌شود.

جست‌وجوی انجام‌شده نشان می‌دهد که بیمه‌های ملت و کارآفرین، در فضای مجازی، بیشتر روی باشگاه مشتریان خود متمرکز بوده‌اند. در ادامه کاماپرس- گروه رسانه‌ای کاما- نگاهی به باشگاه مشتریان ملت، کارآفرین، کوثر، سرمد، ایران و بیمه زندگی باران می‌اندازد.

آریاک سفر

ذکر این نکته ضروری است که اطلاعات ثبت‌شده مربوط به هفته دوم بهمن‌ماه است و امکان تفاوت نتایج ذکرشده در روزهای دیگر وجود دارد.

 

 

 

باشگاه مشتریان بیمه ملت

در صفحه اصلی وب‌سایت بیمه ملت، کاربران برای دسترسی به لینک باشگاه مشتریان باید به نوار ابزار اصلی این وب‌سایت، بخش سبا ملت، مراجعه کنند. در این باشگاه خدمتی به نام «جام‌بن» به مشتریان ارائه می‌شود. این کلمه مخفف «جان، اموال و مسئولیت» است. افراد می‌توانند با خرید انواع بیمه‌نامه و شیوه‌های ذکر شده در این باشگاه، جام‌بن کسب کنند و از طریق خرج آن، از تخفیف‌ها و مزایای باشگاه بهره‌مند شوند.

همچنین اعضای باشگاه مشتریان بیمه ملت می‌توانند با صرف جام‌بن‌هایی که به‌دست آورده‌اند از خدمات کیف‌پول این مجموعه و جشنواره‌ها و تسهیلات بیمه‌ای برخوردار شوند. در حال‌حاضر تعداد اعضای این مجموعه 63 هزار و 484 نفر اعلام شده‌ است.

 

 

باشگاه مشتریان بیمه کارآفرین

باشگاه مشتریان بیمه کارآفرین از سال 1398 کار خود را آغاز کرد. در صفحه ابتدایی این باشگاه، کمپین‌های هدیه شگفتانه، کش‌بک خرید در این مجموعه و معرفی طرحی به نام حداقل هزینه، حداکثر بهره‌وری وجود دارد. ضمن اینکه عنوان طرح‌هایی مثل «انتخاب با شما هدیه با ما» و «خرید انواع بیمه‌نامه‌ها با شرایط ویژه» دیده می‌شود. عنوان «لذت یک خرید خوب و تخفیف90 درصدی کالاها و خدمات مختلف از طریق ‌کارت هدیه باشگاه» از دیگر طرح‌های این مجموعه است.

کاربران می‌توانند از طریق دانلود اپلیکیشن باشگاه مشتریان بیمه کارآفرین از خدمات آن استفاده کنند. در صفحه اصلی وب‌سایت بیمه کارآفرین، اسم باشگاه مشتریان این مجموعه، در نوار ابزار پایینی کمپین‎های وبسایت یادشده به‌چشم می‌خورد. به علاوه بیمه کارآفرین در خصوص معرفی باشگاه مشتریان خود در صفحه اول وب‌سایتش، به مواردی مانند: فروش‌ آنلاین بیمه کرونا در باشگاه مشتریان، فروش بیش از یک هزار بیمه‌نامه در این باشگاه و … پرداخته است.

 

 

باشگاه مشتریان بیمه کوثر

باشگاه مشتریان و ذی‌نفعان بیمه کوثر در شهریورماه سال جاری رونمایی شد. در صفحه اصلی این باشگاه کمپینی دیده می‌شود که در خصوص دریافت اعتبار هدیه یک میلیون تومانی در شبکه شرکای تجاری است. کاربران برای دریافت این هدیه می‌توانند هر کارت‌بانکی را که مایل به استفاده از آن هستند، به این باشگاه معرفی کرده و با آن از اعتبار هدیه استفاده کنند. در این باشگاه برای دسته‌بندی کاربران، سطح‌های عادی، برنزی، نقره‌ای، طلایی و الماسی درنظر گرفته شده است که خدمات ویژه‌ به افراد در هر یک از سطوح مذکور ارائه شود.

در این باشگاه طرح‌های تخفیفی برندهای آنلاین مارال چرم، آچارباز، ماشین‌نو، آس دیجیتال، رایحه خوانسار، دلیچی موجود است. همچنین محصولات دکتر بیز، اکسین چنل، رز فارست، عطرکلن و هافکو جز تخفیف‌های دیگر این مجموعه هستند. نام باشگاه مشتریان بیمه کوثر، در برچسب زردرنگ، قسمت ابتدایی وب‌سایت اصلی بیمه کوثر نمایان است.

 

 

باشگاه مشتریان بیمه سرمد

باشگاه مشتریان بیمه سرمد، سال 1394 آغاز به‌کار کرد. در این باشگاه، کاربران برحسب امتیازشان در سطح طلایی، نقره‌ای و برنزی قرار می‌گیرند. برترین‌های هر سطح، بر اساس امتیاز کسب‌ شده در هفته، ماه و سال شناسایی و اسامی آن‌ها در سایت درج می‌شود.

مشتریان براساس امتیازات خود و سطحی که در آن قرار دارند، می‌توانند از طرح‌های تخفیفی «دیجی‌کالا» بهره‌مند شوند که برای هر سطح به‌صورت اختصاصی ارائه شده است،. در این باشگاه قرار است طرح عمومی جدیدی اجرا شود. همچنین اکنون باشگاه مشتریان بیمه سرمد، طرح نسیم را در برنامه‌های خود دارد.

روش‌های کسب امتیاز در این باشگاه استفاده از بیمه‌نامه‌های جاری، انتقالی و تمدیدی و همینطور شرکت در جشنواره‌ها و طرح‌‌های عمومی و پرداخت مالی بیمه‌نامه‌ها اعلام شده است.

افراد می‌توانند به باشگاه مشتریان بیمه سرمد، از طریق برچسب آبی‌رنگ داخل نوار ابزار وب‌سایت این مجموعه، دسترسی پیدا کنند. لینک باشگاه مشتریان، در وب‌ اپلیکیشن بیمه سرمد نیز موجود است.

 

 

باشگاه مشتریان بیمه ایران

زمزمه‌های تشکیل باشگاه مشتریان در سال 1396 به گوش رسید. در صفحه باشگاه مشتریان، اطلاعاتی درباره باشگاه، کمپین‌ها، برندگان و قوانین این صفحه وجود دارد. کاربران برای دسترسی به اطلاعات سایت باید در این باشگاه ثبت‌نام کنند.

نام باشگاه مشتریان بیمه ایران، در وب‌سایت اصلی این شرکت بیمه با برچسبی زردرنگ مشخص شده و نمایان است.

 

 

باشگاه مشتریان بیمه باران

بیمه باران در اواخر سال گذشته آغاز به کار کرد. این مجموعه از شرکت‌های تازه کار بیمه است. کاربران در صورت ورود به وب‌سایت رسمی بیمه زندگی باران و جست‌وجو در خدماتی که ارائه می‌دهد، در نوار ابزار اصلی صفحه مذکور، نام باشگاه مشتریان آن را به وضوح می‌بینند.

این باشگاه مشتریان از دو قسمت مجزای امتیازدهی به مشتریان و برندگان باشگاه تشکیل شده است. در قسمت امتیازدهی جدولی وجود دارد که متشکل از عنوان‌های خرید و نوع بیمه‌نامه، میزان حق بیمه و نحوه پرداخت آن است. این موارد همگی با هم میزان امتیاز مشتریان را نشان می‌دهند.

نخستین مرحله قرعه‌کشی این مجموعه هم در آذرماه سال جاری برگزار شد و اسامی برندگان را در بخش «برندگان باشگاه» منتشر کردند.

 

بیمه‌هایی که باشگاه ندارند

لازم به ذکر است که تمامی شرکت‌های داخلی بیمه برای ارائه خدمات به مشتریان خود، اقدامات مختلفی را در حوزه‌های تخصصی صورت داده‌اند، ولی در این مطلب فقط به بخش باشگاه مشتریان توجه شده است. ملاک اصلی نیز وجود صفحه‌ای به این نام در وب‌سایت رسمی بیمه‌ها بود. در وب‌سایت‌ رسمی بیمه‌های آسیا، البرز، دانا، سینا، توسعه، رازی، سامان، دی، نوین، پاسارگاد، میهن، ما، آرمان و هم‌چنین تعاون، اتکائی ایرانیان، تجارت‌نو، اتکائی امین، حافظ، امید، ایران معین، آسماری و زندگی خاورمیانه، نشانی از باشگاه مشتریان به‌ چشم نخورد. بنابراین در این مطلب نیز اطلاعاتی از آنها مطرح نشده است.

در وب‌سایت اصلی بیمه معلم و بیمه پارسیان عبارت باشگاه مشتریان وجود داشت اما اطلاعاتی در صفحه‌های باشگاه مشتریان این دو شرکت بیمه بارگذاری نشده بود.

مرتبط با : بیمه البرزبیمه ایرانبیمه بارانبیمه پارسیانبیمه پاسارگادبیمه تعاونبیمه توسعهبیمه دانابیمه دیبیمه سامانبیمه کارآفرینبیمه کوثربیمه مابیمه معلمبیمه ملت
نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز