شرکت‌های نایک ساده‌سازی می‌شود

نایک
لست سکند

نایکی (به انگلیسی: Nike) یک شرکت آمریکایی چند ملیتی است که در زمینه طراحی، تولید، توسعه و عرضه محصولاتی نظیر کفش، پوشاک، لوازم و ابزار ورزشی به بازار جهانی فعالیت می‌کند.

به گزارش کاما پرس، دفتر مرکزی این شرکت در شهر بیورتون ایالت اورگان واقع در شمال باختری ایالت اسپرت پیندو متحده آمریکا است.نایکی بزرگترین تولیدکننده در زمینه تولید کفش‌های ورزشی، البسه و پوشاک، لوازم و ابزار ورزشی محسوب می‌گردد.

پس از آنکه شرکت پوشاک و لوازم ورزشی نایک در ماه ژوئن اعلام کرد که فصلی زیان‌ده را پشت سر گذاشته است، حالا در تصمیمی جدید قصد خبر داده است دارد دست کم ۵۰۰ نفر از نیروهای خود را تعدیل کند. به گزارش گروه اقتصاد بین‌الملل روزنامه دنیای اقتصاد به نقل از فاکس بیزینس، در نامه‌ای که کیم لوپو یکی از معاونان شرکت نایک به سه تن از مقامات محلی دفتر شعبه اورگون آمریکا نوشت، آمده است که شرکت نایک قصد دارد به‌طور دائمی تا دست کم ۵۰۰ نفر از کارکنانش را در شعب جهانی خود کاهش دهد. در این نامه آمده است که تاریخ مورد انتظار برای اجرایی شدن این تصمیم یکم اکتبر است و شامل «اعضای تیم رهبری و برخی از دستیاران مدیران اجرایی» خواهد بود. این شرکت همچنین افزوده است که ۱۹۲ تن از کارکنان برکنار شده از بین سه مرکز نگهداری از کودکان کارکنان نایک انتخاب شده‌اند.
حدود یک هفته پیش، نخستین مقام ارشد تنوع و جامعیت منابع انسانی شرکت نایک بنام کلیی لئونارد از این شرکت رفت و معاون منابع انسانی این شرکت که پیش‌تر مدیرعامل شرکت تسلا بود، به‌نام فلیشیا مایو جای وی را گرفت. لئونارد تنها دو سال در سمت خود فعالیت کرده بود. جان دوناهو، مدیرعامل و رئیس جدید شرکت نایک در بیانیه‌ای که به فاکس بیزینس ارسال شده نوشته است:«امروز ما تغییراتی را اعلام کردیم که در دگرگونی نایک تسریع ایجاد خواهد کرد که شامل سرعت بخشیدن به دستیابی به بزرگترین فرصت‌های رشد و طولانی‌تر کردن جایگاه ما به عنوان پیشتاز در حوزه فعالیت‌مان است.»

به گزارش دنیای اقتصاد، وی افزود: «اکنون زمان مناسبی است برای تکیه بر نقاط قوت نایک و ارتقای گروهی از رهبران باتجربه و باهوش که بتوانند نایک را در فاز بعدی رشدش یاری رسانند.» دوناهو طرحی را در دستور کار قرار داده است که بر اساس آن چارت سازمانی مجتمع شرکت‌های نایک ساده‌سازی می‌شود.

راز آسمان پایتخت

بر این اساس، چندین تیم فعلی که هریک برای دسته‌ای از محصولات مختلف و تولیدات خاص مسوولیت‌هایی را بر عهده دارند، به تنها سه تیم تقسیم خواهند شد: زنانه، مردانه و بچه‌گانه. گفته می‌شود میزان تعدیل نیروهای نایک در سطح جهان از مرز ۵۰۰ نفر متجاوز خواهد شد. نایک اعلام کرده است هزینه این انفصال از خدمت‌ها از ۲۰۰ میلیون دلار به ۲۵۰ میلیون دلار افزایش خواهد یافت. شرکت پوشاک و لوازم ورزشی نایک هم مانند بسیاری از دیگر شرکت‌های بزرگ جهان از پاندمی کرونا آسیب دیده است. مجموع درآمد این شرکت از ۱۸/ ۱۰ میلیارد دلار در سال گذشته با کاهشی ۳۸‌درصدی به ۳۱/ ۶ میلیارد دلار رسیده است.

برای دسترسی سریعتر به اخبار مهم  روز، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

انتهای پیام

مرتبط با : نایک
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز