شروع به واگذاری املاک مازاد از بانک ملی ایران

بانک ملی ایران
لست سکند

با توجه به اینکه خروج بانک‌ها از بنگاه داری از تاکیدات رهبر معظم انقلاب و رییس جمهوری است، این طرح در ماه‌های گذشته با شتاب بیشتری دنبال می‌شود و زیرساخت های آن فراهم شده است.

به گزارش کاماپرس، به تازگی نیز «سامانه اموال مازاد بانک‌ها» رونمایی و از طریق این سامانه امکان فروش اموال مازاد بانک‌ها به اشخاص حقیقی و حقوقی فراهم شده است که از طریق این سامانه اموال مازاد ۱۸ بانک دولتی و مشمول اصل ۴۴ فروخته می‌شود. پژوهشکده پولی و بانکی بانک مرکزی نیز با اشاره به این موضوع گزارش داده است: در مرحله اول قرار شده ۱۷ هزار میلیارد تومان از این اموال به فروش برسد که شامل املاک تجاری، مسکونی، صنعتی و کشاورزی مانند کارخانه، دامداری، باغ، هتل و حتی شعب بانکی است.

دنیای اقتصاد در گزارشی افزود: بانک ملی ایران با هدف اجرای مفاد ماده ۱۶ و ۱۷ قانون رفع موانع تولید در ۵ ماه ابتدای سال‌جاری ۲۶ هزار و ۱۳۲ میلیاردریال از حوزه سهام و اموال مازاد شرکت‌های تابعه خود را تعیین تکلیف کرد. واگذاری حوزه سهام و اموال مازاد شرکت‌های تابعه بانک ملی از ابتدای امسال تا پایان مرداد معادل ۳برابر فروش سال گذشته بوده است. در سال گذشته بیش از ۱۱هزار میلیارد ریال از اموال مازاد خود را واگذار کرده و بر اساس گزارش وزارت اقتصاد در بین بانک‌های کشور، پیشتاز بوده است. بانک ملی ایران، بزرگترین بانک ایرانی می‌باشد و به لحاظ قدمت دومین بانک دولتی ایران است. نخستین بانک تجاری ایران است که در سال ۱۳۹۵ با درآمدی بالغ بر ۳۶۴٫۶۵۷ میلیارد ریال، از نظر میزان درآمد سالیانه، به‌عنوان بزرگترین شرکت ایرانی معرفی شده‌است.

راز آسمان پایتخت

برای دسترسی سریعتر به اخبار مهم  روز، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

انتهای پیام

مرتبط با : بانک ملی
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز