شروط اصلی برای واگذاری سهام دو خودروسازی داخلی

سیدرضا فاطمی امین، وزیر صنعت، معدن و تجارت، شروط اصلی برای واگذاری سهام دو خودروسازی دولتی را اهلیت، توانایی، تخصص و تعهد خریداران بیان کرده است.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار بورس، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، فاطمی امین اعلام کرده که برنامه ریزی لازم برای واگذاری سهام دو شرکت خودروسازی بزرگ کشور انجام شده و به زودی سند آن ارائه می‌شود. به گفته وزیر صمت هم اکنون شرایط خودروسازی داخلی اندکی بهبود پیدا کرده است. چند ماه قبل بخش خودروسازی بحران زیادی داشت که عمده آن مربوط به خودروهای ناقص پارکینگ‌ها، معوقات خودروسازان و موارد دیگر بود که مدیریت شد و اندکی بهبود پیدا کرد. ضمنا تیراژ تولید دو خودروساز بزرگ کشور هم اصلاح شد و اکنون میزان تولیدات به مقدار هدف گذاری شده نزدیک‌تر است.

اخبار مرتبط را بخوانید:

آریاک سفر

طبق گفته‌های وزیر صمت، این وزارتخانه برای صنعت خودرو برنامه دو ساله در نظر گرفت که شروع آن از مهرماه سال 1400 بود. فاطمی اعلام کرده که در صورت همکاری و همراهی این وزارتخانه، خودروسازان، قطعه سازان و سایر مجموعه‌های وابسته به این بخش، صنعت خودروسازی کشور در این برنامه دو ساله به جایگاه مناسبی خواهد رسید و شرایط قابل قبولی پیدا خواهد کرد.

شرایط کنونی بازار خودرو

بنابر آمار و اطلاعاتی که فاطمی بیان کرد، قیمت تمام شده تولید خودرو در کشور 15 درصد پایین‌تر از نرخ تورم موجود در کشور است. البته این موضوع به معنای افزایش دوباره قیمت خودرو نخواهد بود.

به گفته فعالان و معامله گران بازار خودرو، نوسان قیمت اتومبیل به طور نسبی کم شده اما همچنان بازار در رکود است. کارشناسان معتقدند که احتمالا این رکود ادامه خواهد داشت. هم اکنون قیمت پراید 111 به 204 میلیون تومان، پراید 131 به 175 میلیون تومان، ساینا ای ایکس به 216 میلیون تومان و تیبا هاچ بک به 211 میلیون تومان رسیده است.

انتهای پیام

نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز