شرط جدید ثبت نام خودرو با چه هدفی ایجاد شده است؟

شرایط بازار خودرو به حدی حساس است که سرپرست وزارت صمت حتی در حاشیه مراسم امضای تفاهم‌نامه با وزارت جهاد کشاورزی برای تأمین کود فسفات نیز ناچار می‌شود از خودرو سخن بگوید.

به گزارش کاماپرس، جعفر سرقینی در مراسمی که دیروز (پنج‌شنبه) در وزارت صمت برای امضای تفاهم‌نامه همکاری با وزارت جهاد کشاورزی برگزار شد، گفت: در شش ماه دوم سال، ۱۵۰هزار خودرو توسط دو خودروساز به فروش می‌رسد که بخشی از این فروش، فوق‌العاده است و به کنترل قیمت در بازار کمک می‌کند.
او خاطر نشان کرد: تا پایان سال 99، شرکت ایران‌خودرو ۱۱۰ هزار و شرکت سایپا ۴۰ هزار دستگاه خودرو را از طریق پیش‌فروش و فروش فوق‌العاده در اختیار مصرف‌کنندگان قرار می‌دهند. با توجه به این که همچنان نحوه توزیع از طریق قرعه‌کشی است برای کسانی که ثبت نام می‌کنند شرط خاصی در نظر گرفته شده است که در زمان ثبت نام ۱۰ درصد مبلغ را در حسابی واسطه قرار دهند.
سرقینی تاکید کرد: هدف اصلی از تعریف چنین شرطی این است که متقاضیان واقعی خرید خودرو اقدام به ثبت‌نام کنند. در واقع می‌خواهیم از این که برخی افراد، صرفا برای امتحان کردن شانس خود وارد قرعه‌کشی شوند جلوگیری کنیم.

همکاری دو وزارت‌خانه برای تولید کود فسفاته

بنابه اعلام وزارت جهاد کشاورزی، براساس تفاهم‌نامه‌ای که بین دو وزارتخانه صمت و جهاد کشاورزی منعقد شده، خاک فسفات مورد نیاز تولید این دست کودها توسط وزارت جهاد کشاورزی تامین و در اختیار شرکت صنایع ملی مس قرار می‌گیرد؛ این شرکت نیز کود فسفاتۀ تولیدشده را برای توزیع در اختیار وزارت جهاد کشاورزی قرار می‌دهد. برای این منظور مجموعا 250 میلیون یورو سرمایه گذاری شده و تولید کودهای فسفاته از شش ماه دوم سال آتی آغاز می‌شود.

آریاک سفر

برای دسترسی سریعتر به اخبار مهم  روز، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

انتهای پیام

مرتبط با : ایران خودروسایپا
نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز