شرایط لازم برای دریافت تسهیلات طرح سلامت بانک ایران زمین چیست؟

خدمات درمانی و بهداشتی مناسب همواره یکی از دغدغه‌های بخش سلامت جامعه است. قاعدتا تامین مایحتاج این بخش نیاز به هزینه زیادی دارد. خرید دستگاه‌های به روز و مطابق با آخرین تکنولوژی دنیا، لوازم پزشکی ضروری مثل دستگاه اکسیژن، مانیتورهای لازم و … با توجه به شرایط تحریمی کشور دشوار است. در چنین شرایطی مبالغ کم و هزینه شخصی پاسخگو نیست و مسئولین بیمارستان‌ها و بخش‌ها درمانی برای خرید تجهیزات باید دنبال یک بانک عامل برای تامین مایحتاج مالی مجموعه‌های درمانی خود باشند. بانک ایران زمین یکی از این مجموعه‌هاست که در زمینه تامین مالی بخش‌های پزشکی و درمانی تسهیلات ویژه‌ای را به افراد حقیقی و حقوقی واجد شرایط اعطا می‌کند.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ وام‌های بانکی، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، با وقوع کرونا و پیشروی این ویروس، بسیاری از مراکز درمانی و بهداشتی کشور با کمبود وسایل ضروری یا نبود آن‌ها مواجه شدند. در واقع شیوع گسترده این ویروس موجب شد تا کمبودها یا نبود بسیاری از وسایل ضروری آشکار شود. بخش عمده‌ای از این وسایل هم وارداتی است و با توجه به اوضاع پیچیده‌ای که برای ایران به وجود آمده، خرید این قبیل تجهیزات به مبالغ هنگفتی احتیاج دارد. البته برخی از آن‌ها هم در داخل کشور به دست متخصصان ایرانی بومی سازی شده، ولی ریز قطعات یا خرید مواد اولیه آن‌ها هم به سرمایه اولیه احتیاج دارد و در واقع قیمت تمام شده این قبیل دستگاه‌ها باز هم چندان پایین به نظر نمی‌رسد.

هدف بانک ایران زمین از ارائه تسهیلات طرح سلامت

با توجه به گسترش انواع بیماری‌ها و درگیری بخش زیادی از جمعیت کشور، تجهیز مراکز درمانی و بهداشتی و همچنین بیمارستان‌ها اولویت زیادی دارد. بنابراین افراد حقیقی و حقوقی به دریافت منابع تسهیلاتی از مجموعه‌های معتبر مثل بانک‌های دولتی و خصوصی روی می‌آورند. برخی بانک‌ها در این زمینه خدمات لازم را به مشتریان واجد شرایط خود ارائه می‌دهند. منتهی هر کدام از آن‌ها شرایط ویژه‌ای را برای ارائه این قبیل خدمات در نظر گرفته‌اند. البته به این نکته هم باید توجه داشت که بانک‌ها در صورتی قادر به ارائه این نوع تسهیلات یا هر وام دیگری هستند که منابع مالی لازم را داشته باشند.

آریاک سفر

بانک ایران زمین یکی از این مجموعه‌ها است که به صورت تخصصی در این زمینه به متقاضیان واجد شرایط خود خدمات ارائه می‌دهد. این خدمت بانک ایران زمین تحت عنوان طرحی به نام «تسهیلات ویژه – طرح سلامت» برای متقاضیان تدارک دیده شده است.

در واقع این مجموعه با توجه به لزوم ایجاد و استمرار روابط در ارائه خدمات به اقشار مختلف جامعه، به علاوه تخصیص تسهیلات به مراکز درمانی، بهداشتی و پزشکی بخش خصوصی، در قالب طرح سلامت به افراد حقیقی و حقوقی دارای شرایط تسهیلات ارائه می‌دهد. طبق اعلام روابط عمومی بانک ایران زمین، هدف از ارائه این وام، جذب و تمرکز گردش مالی به ویژه منابع ارزان قیمت و همچنین ارائه خدمات مالی به مراکز بهداشتی و درمانی بدون لحاظ شرط میانگین حساب و با توجه به ضوابط و مقررات جاری بانکی است.

افراد واجد شرایط برای دریافت تسهیلات طرح سلامت

کلیه اشخاص حقیقی و حقوقی مرتبط با فعالیت‌های درمانی، بهداشتی و پزشکی شامل درمانگاه‌ها،کلینیک‌ها، پاراکلینیک‌ها، مراکز لیزر درمانی، اورژانس و همچنین توان بخشی، بازتوانی، ترک اعتیاد، مشاوره روانشناسی و روان پزشکی امکان درخواست این نوع تسهیلات را از بانک ایران زمین دارند. مراکز شنوایی سنجی، اپتومتری، گفتار درمانی، ساخت پروتز، دامپزشکی، شرکت‌های وارد کننده تجهیزات پزشکی و همینطور مجموعه‌های سازنده و صادرکننده انواع پروتز و تجهیزات پزشکی از دیگر مکان‌هایی هستند که می‌توانند از این وام استفاده کنند.

تنها پزشکان فاقد مطب، پرستاران و سایر کارشناسان وابسته به رشته پزشکی امکان استفاده از تسهیلات ویژه طرح سلامت بانک ایران زمین را ندارند.

مدارک لازم برای تسهیلات طرح سلامت ایران زمین

این نوع تسهیلات بانک ایران زمین در قالب عقد مشارکت مدنی، با ضمانت دو نفر پزشک معتبر یا وثیقه ملکی مسکونی به متقاضیان پرداخت می‌شود. حداکثر مدت زمان بازپرداخت اقساط این وام 36 ماه اعلام شده است.

در صورتی که فردی شرایط لازم را برای دریافت این نوع تسهیلات داشته باشد لازم است درخواست خود را به یکی از شعب بانک مذکور ارائه دهد. علاوه بر آن، ارائه مدرک شناسایی، مدرک تحصیلی مرتبط و مجوز مطب متقاضی و پیش فاکتور معتبر بابت تهیه لوازم و تجهیزات پزشکی موردنیاز مرتبط با فعالیت متقاضی ضروری است. علاوه بر این موارد، فرد در صورت داشتن ضامن باید مدارک شناسایی، تحصیلی و مجوز مطب وی را هم به بانک ارائه دهد.

مرتبط با : بانک ایران زمین
نرم افزار حسابداری
ایمالز
آسیاتک
آیرومارت-کاماپرس
همراه مکانیک-کاماپرس
آریاک سفر
کاراپلاس-کاماپرس
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز