شرایط لازم برای ثبت شرکت بازرگانی

ثبت شرکت

هر شرکتی برای اینکه رسمیت یابد و شخصیت حقوقی پیدا نماید باید به ثبت برسد، بنابراین ثبت شرکت ها الزامی است و دولت می بایست حدالمقدور در تشکیل آن ها نظارت نماید تا وسیله ای برای سواستفاده نباشد.

به گزارش کاماپرس، ماده 195 قانون تجارت که می گوید: ثبت کلیه شرکت های مذکور در این قانون الزامی و تابع جمیع مقررات قانون ثبت شرکت ها است. گسترش تجارت‌ ها سبب شده است که افراد بسیاری تمایل به ثبت شرکت بازرگانی و فعالیت در این زمینه داشته باشند. تقریبا هر شخص حقیقی یا حقوقی که در زمینه خرید و فروش یا واردات و صادرات کالاهای مجاز بازرگانی فعالیت می‌ کند این امکان را دارد که برای ثبت شرکت و فعالیت تجاری خود اقدام کند. حتی اگر علاقه مند هستید که در نمایشگاه‌ ها و نشست های تخصصی بین المللی یا داخلی شرکت کنید، حتما باید تحت عنوان یک شرکت بازرگانی ثبت شده در این محافل حضور یابید. در طول مطلب پیش رو قصد داریم شما را با ملاک ها و مواردی که برای ثبت چنین شرکتی مورد نیاز است، آشنا کنیم.
همه می توانند ثبت شرکت بازرگانی کنند؟
توجه داشته باشید که ثبت چنین شرکت هایی مستلزم فعالیت های بازرگانی است. بدین معنا که موضوع فعالیت تجاری شما از شرایطی است که باید پیش از اقدام برای ثبت مشخص شود. پیش از هر گونه اقدامی در این خصوص بهتر است کمی در رابطه با شرایط شرکت های بازرگانی آشنا شوید؛ چراکه طی روند اداری ثبت شرکت هزینه هایی را در بر خواهد داشت!
با این شرایط، بهتر است تعریف مشخصی را از یک فعالیت بازرگانی عرضه کنیم:
بازرگانی به هر نوع فعالیت تجاری مرتبط با خرید و فروش کالا یا واردات و صادرات آن گفته می شود؛ البته این کالاها باید جز کالاهای مجاز از نظر قوانین و مقررات کشور باشد. از طرفی اعطای نمایندگی قانونی شرکت نیز از دیگر بندهای فعالیت بازرگانی محسوب می شود. در صورتی‌که موضوع کار تجاری شما به مسائل مطرح شده در بالا مربوط است، این فرصت را دارید که اقدامات حرفه ای خود را در قالب تاسیس و ثبت شرکت بازرگانی رسمیت ببخشید.
شرایط ثبت شرکت بازرگانی داشته باشید
ایسنا در گزارشی تصریح کرد: هر فرد حقیقی یا حقوقی که قصد ثبت شرکت در قالب های مختلف از جمله بازرگانی را دارد، باید از برخی شرایط اولیه بهره مند باشد. در غیر این صورت با درخواست ثبت شرکت موافقت نخواهد شد! در ابتدا لازم است بدانید که شرکت های بازرگانی معمولا به دو صورت سهامی خاص و با مسئولیت محدود فعالیت می کنند. در این صورت باید در همین ابتدای کار نوع فعالیت خود را مشخص کنید و مدارک مورد نیاز و سایر مراحل ثبت را بر اساس دسته مورد نظر خود پیگیری کنید.
برای ثبت شرکت سهامی خاص بازرگانی به چه نیاز دارید؟
وقتی در این باره صحبت می‌کنیم که برای ثبت شرکت به چه نیاز داریم، درواقع باید شرایط و مدارک مورد نیاز را بررسی کنیم. در صورتی که شما تصمیم گرفته‌اید با جمعی از دوستان یا همکاران خود شرکت بازرگانی تاسیس کنید، باید تعداد خود را به 3 نفر عضو و 2 بازرس برسانید. نگران سرمایه اولیه نباشید؛ تنها کافی است که 100 هزار تومان در جیب داشته باشید! از نظر سنی نیز محدودیت خاصی وجود ندارد و تمام افراد بالای 23 سال امکان ثبت چنین شرکت هایی را به صورت سهامی خاص دارند. پس از احراز تمام شرایط، بهتر است مدارک هویتی خود را به همراه مواردی نظیر اقرارنامه امضا شده، گواهی نشان دهنده عدم سو پیشینه، مجوزها و وکالتنامه‌های مرتبط را برای انجام سایر مراحل اداری آماده کنید.

شرایط ثبت شرکت بازرگانی با مسئولیت محدود
شرایط اولیه شما برای ثبت شرکت بازرگانی در چنین دسته ای تقریبا با سهامی خاص مشابه است؛ با این تفاوت که شما تنها به دو عضو نیاز دارید و باید نسبت به کل سرمایه شرکت تعهد داشته باشید! مدارک مورد نیاز برای ثبت این قبیل شرکت ها نیز تقریبا مشابه است؛ با این تفاوت که باید مدارکی نظیر اظهارنامه، صورت جلسه مرتبط با مجمع عمومی شرکت و اساسنامه را نیز طبق نیازهای اداره ثبت شرکت ها تهیه کنید. پس از آماده سازی این مدارک و بارگذاری آن ها در سایت اداره ثبت شرکت ها، نیازی به هیچ اقدام دیگری ندارید و باید در انتظار پاسخ این سازمان بمانید!
ثبت فردا، فرصتی طلایی برای ثبت شرکت بازرگانی
ثبت فردا از جمله شرکت های بزرگ و معتبر در حوزه ثبت برند و ثبت شرکت است که علاوه بر مشاوره‌های تخصصی و حرفه ای، تلاش دارد که شما را در مسیر دستیابی به کمپانی مورد نظرتان یاری کند. بهره مندی از خدمات این شرکت در دسترس عموم قرار دارد و هر فردی با هر شرایطی این فرصت بی نظیر را در اختیار دارد که از حاصل سال ها تجربه و مهارت مشاوران این مراکز بهره ببرد.

آریاک سفر

برای دسترسی سریعتر به اخبار مهم  روز، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

انتهای پیام

مرتبط با : ثبت فردا
نرم افزار حسابداری
ایمالز
کاراپلاس-کاماپرس
آریاک سفر
همراه مکانیک-کاماپرس
آسیاتک
آیرومارت-کاماپرس
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز