شرایط دشوار درآمدی بزرگ‌ترین شرکت تبلیغاتی جهان

تبلیغاتی

اکثر شرکت‌ها در تمامی صنایع در سال ۲۰۲۰ با کاهش درآمدزایی به دلیل بحران کرونا مواجه شده‌اند و شرکت‌های تبلیغاتی نیز از این طوفان محفوظ نماندند.

دبلیوپی‌پی، شرکت تبلیغاتی بریتانیایی و چندملیتی است، که با در اختیار داشتن ۳٫۰۰۰ شعبه در ۱۱۰ کشور، به‌عنوان بزرگترین بنگاه تبلیغاتی و روابط عمومی جهان شناخته می‌شود. شرکت دبلیوپی‌پی در سال ۱۹۷۱ با نام شرکت وایر اند پلاستیک پروداکت تأسیس شد و در آغاز در زمینه تولید کابل‌های برق فعالیت می‌کرد، که در طول سال‌های بعد با خریداری و ادغام شرکت‌های فعال در حوزه تبلیغات، فعالیت‌هایش را بر این بخش متمرکز نمود. در سطح جهانی، درآمد تبلیغاتی صاحبان رسانه‌ها در سال‌جاری با کاهش ۴۲ میلیارد دلاری، ۲/ ۷ درصد کاهش یافت و به عدد ۵۴۰ میلیارد دلار رسید. دلیل اصلی این کاهش نیز کاهش هزینه‌های تبلیغاتی به دلیل آسیب‌های جدی کرونا است که موجب رکود اقتصادی شده است، اما بر اساس گفته مارک رید، مدیرعامل دبلیو پی پی، بزرگ‌ترین شرکت تبلیغاتی در جهان، شرایط دشوار پشت سر گذاشته شده است.

تلاش  صنعت تبلیغات برای بازگشت به روال کار عادی

مارک رید، مدیرعامل دبلیو پی پی، شاهد نشانه‌هایی از بهبود نه‌تنها در زیرمجموعه‌های آژانس تبلیغاتی دبلیو پی پی است، بلکه در کل صنعت تبلیغات نیز این امر را قابل رویت می‌داند؛ صنعتی که اکنون به طور گسترده‌ای به جای تبلیغات ایمنی در مورد کرونا، در تلاش برای بازگشت به روال کار عادی پیش از کرونا است. اما هنوز هم پیامدهای کرونا موجب شده است تا مارک رید به پس‌انداز از محل انجام سفرهای غیرضروری و ارزش برگزاری جلسات غیرحضوری توجه کند.

آریاک سفر

دنیای اقتصاد در گزارشی نوشت: او می‌گوید چگونه مقررات قرنطینه‌ای موجب شدند تا دهه‌ها از نوآوری در طول چهار ماه تسهیل شود و تاکید می‌کند که نقش دبلیو پی پی در هدایت فناوری‌های نوین ضرورت فعالیت این شرکت برای مشتریان خود را نسبت به گذشته دوچندان کرده است. پ دفتر مرکزی این شرکت در شهر لندن قرار دارد و دفتر عملیاتی آن نیز، در شهر دوبلین، ایرلند مستقر است. سهام شرکت دبلیو پی پی در بازار بورس لندن و بورس نزدک دادوستد می‌شود.

برای دسترسی سریعتر به اخبار مهم  روز، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

انتهای پیام

مرتبط با : دبلیوپی‌پی
نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز