شرایط دریافت ویزای خوداشتغالی کانادا برای هنرمندان (2023)

افزایش مهاجرت ایرانیان به کانادا در سال‌های اخیر به میزانی بوده که در سال 2021 ایرانی‌ها رتبه دهم در مهاجرت به کانادا را از آن خود کرده‌اند. این در حالی است که در سال 2010 رتبه بیستم متعلق به مهاجران ایرانی بوده است.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

مهاجرت از طریق شغل یا تحصیلات به کانادا امکان‌پذیر است اما برخی از افراد همانند هنرمندان یا ورزشکاران شرایط خاصی برای مهاجرت دارند. به گزارش کاماپرس هنرمندان می‌توانند از طریق دریافت ویزای خوداشتغالی برای مهاجرت اقدام کنند. در ادامه با توجه به اطلاعات سایت جام‌جم جاب شرایط دریافت ویزای خوداشتغالی کانادا برای هنرمندان بررسی می‌شود.

شرایط دریافت ویزای خوداشتغالی

طبق قانون دولت کانادا هنرمند خوداشتغال کسی است که دو دوره یک ساله خوداشتغالی در فعالیت‌های فرهنگی یا فعالیت‌های فرهنگی جهانی را گذرانده باشد. همچنین سابقه دوره یکساله فعالیت خوداشتغالی فرهنگی به همراه فعالیت یک ساله در فعالیت‌های فرهنگی جهانی هم مورد پذیرش است.

آریاک سفر

فعالیت‌های فرهنگی برای دریافت ویزا

فعالیت‌های فرهنگی طیف گسترده‌ای از پیشه‌ها را در بر می‌گیرد. با این حال مهم‌ترین فعالیت‌های فرهنگی در زمینه‌های حفظ و مرمت آثار تاریخی، روزنامه‌نگاری و نویسندگی، بازیگری و هنرهای خلاقانه، صنایع دستی، طراحی گرافیک و … است. فعالیت فرهنگی خواشتغالی و یا بین‌المللی در هرکدام از این زمینه‌ها یا سایر هنرها راه را برای کسب ویزای کانادا هموار می‌کند.

بیشتر بخوانید:

سایر الزامات و شرایط ویزای خواشتغالی کانادا

برای دریافت ویزا کسب حداقل 35 امتیاز از جانب دولت کانادا الزامی است. این امتیازبندی بر اساس سن، توانایی در زبان‌های انگلیسی یا فرانسوی، میزان تحصیلات، سابقه کاری و میزان سازگاری فرد انجام می‌شود. بیشترین امتیاز مربوط به سابقه کاری است. فرد با سابقه کار پنج ساله 35 امتیاز را دریافت می‌کند و نیازی به کسب امتیاز از سایر بخش‌ها ندارد. برای اثبات مهارت در زبان انگلیسی ارائه نمره آزمون آیلتس و برای زبان فرانسوی نمره آزمون تف الزامی است.

انتهای پیام

نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز