شرایط تحصیل رشته دندان پزشکی در ایتالیا

لست سکند

در حال حاضر ۳۲ هزار دانشجوی بین‌المللی در دانشگاه‌های مختلف ایتالیا تحصیل می‌کنند. دانشگاه‌های این کشور دو دهه‌ای است که در میان دانشجوهای کشورهای در حال توسعه محبوب شده‌اند و مهاجرت‌های تحصیلی زیادی به این کشور انجام می‌پذیرد.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، اگرچه دانشکده‌های هنر و مهندسی ایتالیا از جمله مشهورترین دانشگاه‌های این کشور هستند اما رشته پزشکی و زیرشاخه‌های آن هم در میان دانشجوهای کشورهای مختلف محبوب هستند. در این گزارش به کمک اطلاعات وب‌سایت الست گروپ می‌خواهیم شرایط تحصیل در رشته دندان‌پزشکی در ایتالیا را بررسی کنیم.

شروط لازم برای تحصیل در رشته دندان‌پزشکی در ایتالیا

تحصیل در رشته دندان‌پزشکی در ایتالیا شرایط و برنامه‌ریزی ویژه‌ای می‌طلبد. در بهترین حالت این موقعیت برای کسانی مناسب است که دبیرستان را تمام کرده‌اند و حالا می‌خواهند وارد دانشگاه شوند و برای همین به دنبال یک دانشگاه خارجی می‌گردند. اگر در چنین شرایطی می‌خواهید برای مهاجرت تحصیلی به ایتالیا بروید باید بدانید که دیپلمه‌های رشته‌های تجربی و ریاضی می‌توانند برای این رشته اقدام کنند. همچنین محل تحصیل و هزینه آن هم ملاک تعیین کننده‌ای در تحصیل این رشته است. نظام آموزشی ایتالیا هم به دانشگاه‌های دولتی اجازه فعالیت می‌دهد و هم به دانشگاه‌های خصوصی. بسیاری از این دانشگاه‌های دولتی با تعیین بورسیه‌هایی هزینه تحصیل دانشجویان مستعد را پرداخت می‌کنند. اما در زمینه رشته دندان‌پزشکی و به عنوان یک مهاجر چندان نباید روی این گزینه حساب باز کنید. برای همین برای تحصیل در رشته ندان‌پزشکی باید خودتان را برای پرداخت هزینه‌ای بین دو تا پنج هزار یورو آماده کنید. همچنین برای تحصیل در این رشته باید سه شرط لازم زیر را هم داشته باشید:

۱. حداقل ۱۷ سال سن

راز آسمان پایتخت

۲. مدرک دیپلم ۱۲ ساله

۳. مدرک زبان ایتالیایی یا انگلیسی

به علاوه اینکه تحصیل در این رشته به مدرک زبان آیلتس با نمره حداقل ۶ نیاز دارد.

دندان‌پزشکی با یا بدون کنکور در ایتالیا؟

این سوال برای خیلی‌ها پیش می‌آید که برای ورود به دانشگاه‌های ایتالیا باید در آزمون ورودی یا همان کنکور هم شرکت کرد؟ در ایتالیا برای ورود به رشته پزشکی و زیرشاخه‌هایش باید در آزمون ورودی که مخصوص دانشگاه‌های پزشکی با اسم IMAT شرکت کرده و نمره لازم را کسب کنید. این آزمون بیستم سپتامبر هر سال در ۲۰ شهر جهان برگزار می‌شود. کسب حداقل نمره ۴۰ از ۱۰۰ در این آزمون را می‌توان به عنوان پذیرش در نظر گرفت. وزارت آموزش و تحقیقات کشور ایتالیا با همکاری سازمان ارزیابی کمبریج برگزار کننده این آزمون هستند و شما در صورتی که در این آزمون پذیرفته شوید باید خودتان را برای یک دوره تحصیل شش ساله در ایتالیا آماده کنید.

نکته مهم برای دریافت ویزای تحصیلی در ایتالیا این است که باید به افسران مهاجرت این کشور اثبات کنید که قصد از پس هزینه‌های زندگی در سال‌های دوران تحصیل بر می‌آیید. این موضوع به شکل یک نامه تمکن مالی از طرف بانک به مبلغ ۱۰ هزار یورو قابل اثبات است.

همچنین لازم است بدانید که دانشجویان رشته دندان‌پزشکی مثل همه دانشجویان دیگر در ایتالیا از مجوز کار دانشجویی ۲۰ ساعت در هفته برخوردارند.

الست گروپ

الست گروپ یک مجموعه ارائه دهنده خدمات مهاجرتی است که در شاخه‌های مختلفی فعالیت می‌کند. از مهاجرت کاری و تحصیلی تا مهاجرت در قالب استارتاپ خدمات متنوعی است که کارشناسان الست گروپ به متقاضیان ارائه می‌کنند. اگر علاقه‌مند به مهاجرت هستید می‌توانید با این مجموعه تماس بگیرید و در جریان پیشنهادهای الست گروپ برای مهاجرت به آسیا، اروپا و آمریکا باشید.

یکی از مناسب‌ترین راه‌ها برای دریافت اقامت ایتالیا، مهاجرت تحصیلی است. مجموعه‌های ادب ویزا، یگانه سفیران دانش، سیم آخر و درنامایگریشن با سال‌ها تجربه در امر مهاجرت آماده پاسخ‌گویی و ارایه مشاوره در این زمینه هستند. جهت کسب اطلاعات بیشتر در زمینه مهاجرت تحصیلی می‌توانید به این مجموعه‌ها مراجعه کنید.

انتهای پیام

مرتبط با : ادب ویزاالست گروپدرنا مایگریشنسیم آخریگانه سفیران دانش
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز