شایعه سرقت اطلاعات 63 میلیون حساب بانک صادرات

لست سکند

شب گذشته برخی رسانه‌ها از سرقت اطلاعات 63 میلیون حساب بانک صادرات خبر دادند.

به گزارش کاماپرس، این شایعه اولین بار در یکی از انجمن‌های عمومی هکرها منتشر شد اما به سرعت به عنوان یک خبر در رسانه‌های فارسی‌زبان خارج از کشور منتشر شد. هرچند هنوز روابط‌عمومی بانک صادرات به صورت رسمی این ادعا را تکذیب نکرده است اما برخی سایت‌های خبری معتبر اعلام کرده‌اند که این خبر کذب است و در تماسی که با روابط‌عمومی این بانک داشته‌اند، صحت خبر به هیچ وجه تایید نشده است.

ماهنامه پیوست در این خصوص نوشت: بانک صادرات در حال بررسی و صحت سنجی اطلاعات منتشر شده در مورد درز اطلاعات یا هک دیتابیس و انتشار اطلاعات حساب کاربری برخی از مشتریان این بانک است. هنوز صحت این موضوع ثابت نشده است و روابط عمومی بانک صادرات نیز به پیوست گفت بررسی‌های اولیه اطلاعات منتشر شده نشان می‌دهد این خبر از صحت چندانی برخوردار نیست و درحال بررسی دقیق‌تر آن هستند.

با توجه به اینکه طی روزهای اخیر، اطلاعات 40 میلیون کاربر ایرانی تلگرام، هک شد، حساسیت‌ها نسبت به شایعه سرقت اطلاعات 63 میلیون حساب بانک صادرات بیشتر شده است.

آخرین خبری که روی سایت بانک صادرات قرار دارد به رونمایی از کیف پول و کدخوان الکترونیک اپلیکیشن پرداخت صاپ مربوط است. مدیرعامل و اعضای هیأت مدیره این بانک طی مراسمی از اپلیکیشن صاپ رونمایی کرده‌اند.
حجت‌اله صیدی در این مراسم گفت: همه ما باید تلاش کنیم مشکلات و انتظارات مردم در حوزه بانکداری مرتفع شود و با توسعه بانکداری الکترونیک و رونمایی از کیف پول و کدخوان الکترونیک اپلیکیشن صاپ گام اول را محکم و سنجیده برداشته‌ایم.

راز آسمان پایتخت

مدیرعامل بانک صادرات ایران تصریح کرد: در این شرایط که لزوم رعایت اصول بهداشتی اهمیت خاصی پیدا کرده است، بی‌نیاز شدن هموطنان از به‌کارگیری کارت بانکی و دستگاه کارت‌خوان از طریق کیف پول و کدخوان الکترونیک صاپ می‌تواند اقدام مهمی در رفع نیاز هموطنان به شمار آید.

به محض انتشار بیانیه روابط‌عمومی بانک صادرات در مورد شایعه هک اطلاعات 63 میلیون حساب، جدیدترین اطلاعات در همین صفحه بازنشر می‌شود.

انتهای پیام

مرتبط با : بانک صادرات
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز