شاهین اس بخریم یا شاهین جی ؟

لست سکند

سایپا اخیرا برای خودرو شاهین (رهام) از دو نسخه پایه s و نسخه فول آپشن G رونمایی کرده است.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار خودرو اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، سایپا در سال 1397 در نمایشگاه شیراز برای نخستین بار از دو خودرو رهام و تیبا رونمایی کرد. خودرو رهام ابتدا قرار بود به عنوان نمونه‌ای از برلیانس باشد و از موتور 1/65 لیتری آن استفاده کند. اما به دنبال وقوع تحریم‌های مجدد آمریکا، این خودرو با نام جدید شاهین و تقویت موتور آن در سال 99 روانه خط تولید شد.

موتور توربو شارژ این خودرو که نمونه تقویت شده خودروی تیبا است دارای 110 اسب بخار قدرت و 178 متر گشتاور است. ضمنا جعبه دنده آن 5 سرعته دستی و استاندارد آلایندگی آن یورو 5 است. از دیگر امکانات این خودرو می‌توان به ایربگ راننده و سرنشین جلو، سانروف، مولتی مدیا 7 اینچی، رهیاب ماهواره‌ای و سطح ایمنی مطابق با استاندارد‌های اروپا (ECE) است.

راز آسمان پایتخت

پربازدیدترین ویدیوی امروز:

از نظر ظاهری نیز خودرو شاهین با ظاهری شیک و زیبا در قیاس با سایر خودروهای سایپا قدمی رو به جلو محسوب می‌‎شود، هرچند که برخی معتقدند که طراحی آن بسیار شبیه به وولکس C30 است و از ظاهر این سدان چینی در طراحی و بدنه الهام گرفته است.

اما بطور کلی این خودرو با شکل اسپرت چراغ‌های جلو، طرح سه‌بعدی سپر و حجم‎دهی مناسب در گلگیرها و درپوش موتور و … دارای ظاهری زیبا و متناسب با سلیقه ایرانی‌ها است.

خودروی شاهین سایپا در دو تیپ s که نسخه پایه و G که نسخه فول آپشن آن است عرضه خواهد شد و هر کدام از این دو مدل دارای مشضصات فنی و امکانات متفاوت و مخصوص به خود هستند که در ادامه به بررسی هریک از آن‌ها می‌پردازیم.

بیشتر بخوانید:

نسخه‌های تازه S و G شاهین چه تفاوتی باهم دارند؟

نسخه S شاهین ( شاهین اس ) برخلاف نسخه فول آپشن G ( شاهین جی )، فاقد سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک، سانروف، مولتی مدیا 7 اینچ، سوییچ‌های رو فرمان سیستم پخش صوتی و همچنین دوربین دید عقب است.

در مقابل نسخه شاهین جی ، فاقد پورت USB و AUX است. اما این دو نسخه در سایر مشخصات و امکانات یکی هستند و تفاوتی بایکدیگر ندارند. ضمنا نسخه شاهین اس دارای وزنی در حدود هزار و 260 کیلوگرم است؛ در حالی که نسخه شاهین جی با کمی تغییر در وزن یعنی در حدود هزار و 278 کیلوگرم تولید می‌شود.

تفاوت ظاهری شاهین جی و شاهین اس

شاهین G در مقایسه با نسخه پایه یعنی شاهین اس دارای زیرآرنجی در میان صندلی‌های جلو است که در شاهین اس دیده نمی‌شود. همچنین شاهین جی دارای روکش چرم فرمان و صندلی‌ها است.

لازم به ذکر است نسخه تحویلی شرکت سایپا به مشتریانی که در تیرماه خودروی شاهین را خریداری کرده‌اند، همان نسخه پایه s ( شاهین اس ) خواهد بود؛ این مشتریان باتوجه به کاتالوگ تصور می‌کردند قرار است نسخه فول آپشن G (شاهین جی ) به آن‌ها تحویل داده شود!

مرتبط با : سایپا
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز