شاخص کل بورس به روند نزولی ادامه می‌دهد

لست سکند

امروز هم شاخص کل بورس نزولی بود و با کاهش 14 هزار و 709 واحدی که داشت در محدوده یک میلیون و 475 هزار و 274 واحد قرار گرفت. شاخص کل هم وزن هم 6 هزار و 59 واحد کاهش پیدا کرد و به 444 هزار و 6 واحد رسید. برخی کارشناسان فعال بازار سرمایه معتقدند که دلیل عمده ریزش روز گذشته بازار بورس، به دلیل کاهش نرخ دلار و صحبت‌هایی در مورد قیمت گذاری دستوری است.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار بورس اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، همانطور که مشاهده می‌شود با کاهش نرخ دلار، شاخص کل هم عقبگرد سنگینی داشت. امروز نمادهای «فارس»، «میدکو» و «فملی» بیشترین اثر منفی را بر شاخص کل داشتند. در بازار بورس امروز یک میلیون و 528 هزار و 573 معامله به ارزش 379 هزار و 445 میلیارد ریال انجام شد. در واقع معاملات بازار 17.6 میلیارد سهم حجم خورد. به هر حال بازار بورس همواره دارای ریسک است و افت و خیزهای زیاد در آن طبیعی به نظر می‌رسد. اما به گفته مهدی سوری، کارشناس بازار سرمایه، شدت این نوسانات نشان از ترس و طمع سهامداران دارد. این ترس هم از عدم اطمینان نسبت به آینده شکل می‌گیرد.

راز آسمان پایتخت

کاهش قیمت دلار بورس را زمین زد

سوری معتقد است که همبستگی بازار بورس با دلار بسیار بالا رفته که البته نسبت به آن هشدارهایی داده شده بود. امروز می‌بینیم که هر خبر مثبتی که منجر به افزایش نرخ دلار می‌شود بلافاصله روی اوضاع بازار بورس تاثیر گذاشته و آن را رشد می‌دهد. برعکس این موضوع هم که اکنون در حال رخ دادن است.

بنا به گفته این کارشناس بازار سرمایه، این اتفاق غلط هم ناشی از پایبندی اهالی بازار سرمایه به یک تحلیل نادرست است. در واقع اساسا وابستگی شدید بین قیمت دلار و بازار سرمایه وجود ندارد. گذشته از این، اگر به مسئله قیمت گذاری دستوری توجه نشود، روند عملکرد بازار بورس نامشخص و غیرقابل پیش بینی است و باعث زیان‌های سنگینی خواهد شد.

مرتبط با : سازمان بورس
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز