شاخص ها و اندیکاتورهای مهم در بازار رمزارزها کدامند؟

صرافی ارز دیجیتال-کاماپرس
لست سکند

وضعیت بازار رمزارزها به گونه‌ای است که افراد باید از تمامی عوامل پایه اعم از حجم معاملات، دامیننس و … آگاه باشند تا بتوانند در این بخش حضور پیدا کرده و معاملاتی را انجام دهند. در صورتی که مایل به حضور در بازار ارزهای دیجیتال هستید توجه به وضعیت کلی بازار و داشتن اطلاعات کافی درخصوص رمزارز مورد نظر ضروری است.

به گزارش کاماپرس، حتی معامله گران بزرگ و اصطلاحا نهنگ‌های بازار برای خرید و فروش ارز دیجیتال شناخته شده‌ای مانند بیت کوین به دقت تمام شرایط بازار این رمزارز و دیگر مسائل پایه‌ای آن را مورد بررسی قرار می‌دهند. گذشته از تحلیل‌ها و پیش بینی‌های مختلف، از آنجایی که چندین بار در مقاطع زمانی گوناگون بازار رمزارزهای مختلف ریزش یا جهش قابل توجهی را تجربه کرده، بنابراین بهتر است ابتدا شرایط ارز دیجیتال مورد نظر به دقت بررسی شود و سپس به معامله آن‌ها پرداخت. در ادامه برخی از موارد حائز اهمیت بررسی بازارهای مختلف معرفی خواهند شد؛

دامیننس

شاخص دامیننس یک شاخص کلی که سهم منحصر به فرد معامله گران را براساس موقعیت و وزن دارایی نسبت به کل بازار رمزارزها نشان می‌دهد. براساس آخرین اخبار و داده‌ها، از انجایی که بیت کوین حجم زیادی از معاملات را به خود اختصاص داده، بنابراین دامیننس این رمزارز را به عنوان نسبت سرمایه بازار سایر ارزهای دیجیتال و بیت کوین توصیف می‌کنند.

به عنوان مثال در صورتی که سرمایه کل بازار رمزارزها 20 میلیون باشد و شاخص دامیننس عدد 50 را نشان دهد، در واقع 25 درصد از کل بازار به بیت کوین اختصاص دارد.

حجم معاملات

عبارت حجم معاملات به تعداد سکه‌های یک رمزارز که در بازه زمانی مشخص، مثلا 24 ساعت، دست به دست شده‌اند اطلاق می‌شود. حجم معاملات در بین معامله رمزارزها یک ابزار ارزشمند برای شناسایی محل و میزان فعالیت در یک رمزارز معین است. اندیکاتورهای مهم حجم معاملات اُ بی وی یا حجم موجود، اسیلاتور کلینگر و جریان شاخص مالی هستند.

راز آسمان پایتخت

تحلیل تکنیکال

یکی از ابزارهای مهم دیگر مورد استفاده تریدرهای بازار رمزارزها تحلیل تکنیکال است. معامله گران با استفاده از این ابزار درک بهترین از احساسات بازار داشته و روندهای برجسته در آن را مورد بررسی قرار می‌دهند. در جریان تحلیل تکنیکال از دو داده قیمت و زمان معاملات استفاده می‌شود. میانگین متحرک ساده، متحرک نمایی، قدرت نسبی و بی بی تعدادی از مهم‌ترین اندیکاتورها در تحلیل تکنیکال هستند.

کسب اطلاعات رمزارزی در وبسایت صرافی

در صورتی که نیاز به بررسی بازار ارز دیجیتال مورد نظر خود توسط یکی از موارد مذکور دارید یا مایل هستید درباره شاخص‌ها و اندیکاتورهای مهم بازار اطلاعات بیشتری به دست آورید، بهتر است به درگاه تخصصی این کار مراجعه کنید.

معامله گران ساکن ایران به منظور کسب اطلاعات بیشتر در این حوزه می‌توانند به سایت صرافی مراجعه داشته باشند. صرافی از سال 1398 به صورت تخصصی انواع خدمات مجاز رمزارزی را به کاربران خود ارائه داده است. تاکنون 138 هزار و 729 کاربر نزدیک به 15 میلیون و 360 هزار و 550 سفارش خود را در این درگاه به ثبت رسانده‌اند.

انتهای پیام

مرتبط با : صرافی
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز