شاخص بورس به کانال 1 میلیون و 700 هزار واحد باز می‌گردد

آیا با بازگشت شاخص بورس به کانال 1 میلیون و 700 هزار واحد، دوباره سرمایه گذاران به این بازار اعتماد می کنند؟

به گزارش کاماپرس، بازار بورس بعد از روزهای پر نوسان در دو سه ماه اخیر، حالا آرام و پیوسته وارد روند صعودی می شود. روزهای سبز کم کم به ثبات می رسد و رشد شاخص بورس بعد از آن سقوط نگران کننده، ادامه دارد. اما این عوامل باعث می شود که سرمایه گذاران دوباره به این بازار اعتماد کنند؟

به باور بسیاری از تحلیلگران، شاخص کل در ماه های ابتدایی سال رشد چشم گیر و غیرمنطقی داشت و به دو میلیون واحد رسید. اما در مردادماه اصلاح یا همان ریزش بازار آغاز شد و عمری به طول حدود چهار ماه داشت. در این ریزش شاخص به کانال یک میلیون و ۲۰۰ هزار واحد عقب گرد کرد و بیش از ۵۰۰ سهم بورسی بین ۳۰ تا ۵۰ درصد اصلاح قیمت داشتند.

اخبار مهم مرتبط را بخوانید

بازار سبز پوش می ماند؟

آریاک سفر

به گزارش ایسنا رشد حجم، تعداد و ارزش معاملات در دو هفته اخیر، از ورود سرمایه های جدید به بازار خبر می دهد. به طوریکه گفته می‌شود در دو هفته گذشته، ۱۰ درصد از پول های خروجی از بورس به این بازار برگشته است. بر این اساس در پایان معاملات روز گذشته بازار سرمایه، ارزش معاملات به بیش از ۲۲ هزار میلیارد تومان رسید.

تعداد معاملات که در اواسط آبان به کمتر از ۵۰۰ هزار معامله رسیده بود، اواخر هفته گذشته به بیش از یک و نیم میلیون معامله افزایش پیدا کرد.
پیش از این پیش بینی می شد اگر بایدن برنده انتخابا آمریکا شود، حرکت بازار سرمایه نزولی خواهد شد اما این اتفاق رخ نداد. هرچند تا چند روز بعد از انتخابات حرکت شاخص نوسانی بود اما در نهایت وزنه تراز به سمت صعود بازار سنگینی کرد.

با این حال کارشناسان معتقدند اعتماد سرمایه گذاران به بازار سرمایه درحال احیا است و این بازار با حرکتی آهسته و پیوسته به کانال یک میلیون و ۶۵۰ هزار تا یک میلیون و ۷۰۰ هزار واحد باز می گردد.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار مهم بازار بورس، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز